Träning efter snabbjobb?

Mauthoria

Trådstartare
Undrar hur ni gör dagen efter snabbjobb (rakbana tex.)? Låter ni de vila, kör ni lugnt eller kör ni på som "vanligt"? Olika på olika hästar? Alla har ju lite olika träningsfilosofier ;)

Sv: Träning efter snabbjobb?

efter snabbjobb får dom vila, efter lopp brukar jag köra dom dagen efter lite lugnt.

Mina vilar alltid efter snabbjobb minst 48 tim då går dom ute is stora hagar och har det bra. Sen jobbar jag dom enbart i skritt under sadel fram till nästa jobb.

Starthästarna gör i princip ingenting mer än att starta jag försöker att få 10-14 dagar emellan starterna och under den tiden rider jag dom max 2 ggr. Då är det bara lösgörande jobb i skritt oftast en härlig skogstur.. Detta funkar utmärkt på mina hästar :)

Dagen efter ett snabbjobb så e vi ute o skrittar en stund. Antingen framför vagn, ridas eller bredvid hand.

*kl*

Mina cruisar hage dagen efter om det inte är något speciellt.

Kommer gaffelbandshästen igång är det mycket troligt att det blir asfaltsskritt dagen efter.

Roligt att se hur alla gör eller inte, vad som funkar för vissa och inte funkar. Samma grej dagarna/dagen innan start och värmning, alla är de olika ;)

Oftast vila dagen efter. Ibland skritt i skogen och ibland galopp i skogen men gör jag nånting dagen efter så rider jag.

en häst bygger juh muskler när den har körts och sen så bryts dom ner och dagen efter så börjar juh musklerna jobba så jag avstår från träning varje dag annars får jag en muskellös häst

Vi vilar hela 4 dagar och sen blir det intervalljobb som vanligt igen. Startar dom fredag och ska starta nästa fredag kör vi ett långt motionspass på onsdagen för att tömma glykogenet.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Cattis_E
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
692
Senast: MiniLi
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
799
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
389
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka