träning av unghäst,

cowgirl81

Trådstartare
vart på nätet eller vilka böcker kan man få tips om olika gångartstäningar, har en islandsvallack på 4 år som ska ridas in, å j a har ingen tränare i närheten så ja får gå efter böcker internät, m,m :crazy: :crazy:
 
Sv: träning av unghäst,

Hej Tjejen!

Jag pysslade med islänningar tidigare, varför inte ta en titt på Reinirs bok om islandshästar, den tar upp olika träningsmetoder från marken såsom hästryggen.Minns inte titeln, men det är typ "träna islandshäst" av reinir nånting. Lätt att hitta, lycka till!!:bump:
 

Liknande trådar

Träning Tillsammans med min tränare ska vi rida in en 3 åring tillsammans. Jag är den som ska rida hästen i framtiden och under inridngen. Min...
Svar
6
· Visningar
1 036
Senast: Tora
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 626
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 072
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
582
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp