träning av häst

Mirre

Trådstartare
Varför ska det vara så svårt att hitta en bra tränare?
Vill "skola om" (eller vad man ska kalla det) herman till westernhäst. Eftersom jag tror han skullem å bättre av det.
(+ att jag trivs bättre med det :D) men alla ställen (nåja nästan) vill att man ska lämna iväg hästen dit på träning. kan väl kanske vara bra men jag vill inte göra det.
Vill träna honom själv fast med hjälp av tränare.

Det tar lång tid om nybörjarryttare+ nybarjarhäst ska lära sig tillsammans, tror att det är därför som de flesta tränare vill ha hästen på träning och att man själv kommer dit och tar lektioner under tiden och sedan fortsätter med regelbundna lektioner när man tar hem hästen igen.

Vill du åka på Clinics tror jag det lättaste är att ta kontakt med någon klubb i närheten där du bor, kolla på WRAS hemsida!

Lycka till!

Malin

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 135
Senast: Lady_S
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 742
Senast: Tantan
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 836
Senast: LiviaFilippa
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 449
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sodastream
  • Valet i USA
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur