Trångbott med småbarn

eyz

Trådstartare
Ni som är ensamstående med småbarn och bor relativt litet, hur har ni prioriterat barnens lekutrymmen?

Jag och sambon har kommit fram till att enda möjligheten att rädda förhållandet är genom att bli särbos, eftersom jag studerar är ekonomin ganska begränsad och det (ekonomiskt) bästa vore givetvis en tvåa.

Från början tänkte jag att det eventuellt skulle gå att klämma in min säng i vardagsrummet, sätta draperi för och på så vis få ett litet rum i rummet samtidigt som sonen kan ha det andra rummet som sitt men jag inser att det blir vansinnigt lite yta kvar till vanliga vardagsrumsmöbler. :(

I den tvåa som jag tittat på (65 kvm) fanns en relativt stor klädkammare som efter lite pyssel skulle kunna duga som lekrum, om än ett smalt sådant (uppskattningsvis 130 cm på bredaste stället), det är givetvis ok att ta ut leksakerna i övriga lägenheten. Jag tittade även på en trea och visst, då skulle vi få bra med utrymme men budgeten blir väldigt tight samt att jag trivdes bättre i tvåan, den var fräschare och gav ett mer positivt intryck. Jag ska titta på en till tvåa men den är 5-7 kvm mindre och då känns det ju ännu svårare att få plats... :crazy:

Sv: Trångbott med småbarn

Ni delar på sovrummet och du får acceptera att v-rummet blir lekrum också?

Så hade vi det när vi bodde i vår bostadsrätt och visst blev det en hel del plock på kvällen ( vilket jag löste med att ha en stor rottingkorg där jag la typ alla leksaker ). Vid närmare eftertanke så plockar jag nog undan lika mycket leksaker från v-rummet nu och då har hon eget lekrum nu. Hon vill ju leka och vara där vi är så det ter sig ganska naturligt att hon drar ut allt till kök/v-rum ( öppen yta ) :D

Satsa på en 2:a, jag tror det kommer att gå fint.

Bäddsoffa?

Vi bor på 115 kvadrat och har ändå vardagsrum och kök belamrat med leksaker, både barnets och hundens :D

Det är jag som kommer ta nuvarande soffan, en fyrsits med divan så soffplats finns redan. :)