grodan21

Trådstartare
har tänkt att skaffa mej en tränare. men det verkar vara ganska svårt! jag vet inte vart jag ska leta. hur kan man hitta en tränare?// Anna

Sv: tränare

Det finns ngn sajt som heter tranarportalen.se eller nåt liknande i alla fall. Du får googla det ;) Förr så kunde man beställa tränarregister från ridsportsförbundet men eftersom allt numera är internet baserat så kanske det finns på hemsidan ridsport.se
Lite tips att börja med i alla fall, lycka till!

Jag hänger mkt på "vår ridskola" och tittar på ridlektioner. Ridinstruktörerna där, ger ofta privatlektioner för att dryga ur sin instruktörslön. Där finns ju ockås ofta ridbanor och ridhus att tillgå, för en liten extra sland, vilket brukar underlätta.

har tänkt att skaffa mej en tränare. men det verkar vara ganska svårt! jag vet inte vart jag ska leta. hur kan man hitta en tränare?// Anna

När jag letade efter en tränare för ett par år sedan, alltså en RIKTIG tränare, inte någon som "bara" tävlar själv, eller är ridskolelärare, så tittade jag på Ridsportförbundet hemsida.

Alla A, B och C-tränare finns upplagda hos ridsportförbundet och jag ville ha en auktoriserad tränare och kollade vilka som fanns i mitt distrikt. Kollade med lite referenser och sedan ringde jag de tränare som fanns och alla var positiva till mitt telefonsamtal och jag blev inbjuden att kolla på träningar som hölls osv för att få en bild om tränarens upplägg passade mig. Fastnade för en tränare som också. hade möjighet att ta fler elever så jag började träna för denna person och gör det fortfarande. Kanonbra tränare!

Här är en länk till sidan över alla de tränare som är registrerade hos Ridsportförbundet

http://www.ridsport.se/svrf2000/termin/tvlFunkx.asp

Lycka till med ditt letande!

/Lizzie

Ett annat tips kan vara att lägga in en annons under bukefalos radannonser under tjänster, tränare sökes. Eller varför inte titta under tränare finnes. :idea:

Men bästa tipset är nog att kolla med närbeliggande stall och höra vilka tränare de brukar ta ut. Ni kanske kan "samarrangera" träningar.

Hör du hemma i Värmland?Här finns många bra!

Vilken inriktning?Ambition?

Liknande trådar

Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
2
Svar
20
· Visningar
1 917
Senast: Roheryn
·
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
793
Senast: Lejd
·
Träning Tillsammans med min tränare ska vi rida in en 3 åring tillsammans. Jag är den som ska rida hästen i framtiden och under inridngen. Min...
Svar
6
· Visningar
1 053
Senast: Tora
·
Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
486
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama