Tränare gav hästar elstötar

Sv: Tränare gav hästar elstötar

Är det inte så att man får använda grisfösare på svin vid slakterier?
 
Sv: Tränare gav hästar elstötar

Det är väl det klassiska underliggande åsikterna som ingen vill erkänna att de har, att vissa djur är värda mer än andra, och att använda elpåfösare på slakterierna är ju inte så farligt, djuren ska ju ändå dö snart...

Ser den typen av tendenser överallt. Folk går i taket för saker som händer med deras favoritdjur, men händer det med andra djur så är det inte så farligt.
 
Sv: Tränare gav hästar elstötar

Nu vet jag inte om det fortfarande är tillåtet, men förr och äventuellt fortfarande så elades kossor för att de skulle skita/kissa i rännan och inte på den yta de ligger på. Det hängde/ hänger någon el-pryl i taken ner över kossan så när de kröker på ryggen för att bajsa/ kissa så får de en stöt, backar då och bajsar/ kissar i rännan. Detta då för att de inte ska behöva ligga och stå i avföring dagarna i ända.
 
Sv: Tränare gav hästar elstötar

Detta är absolut inte tillåtet. Likaså tror jag att elfösare är otillåtet- på samtliga djurslag.
 
Sv: Tränare gav hästar elstötar

Tycker inte grisfösare är ok under några omständigheter, på några djur. Minns jag fel om folk använde argumentet att grisar känner mindre på grund av deras tjocka skinn? Alltså att stöten känns svagare på grisar än hästar?
Oavsett vilket anser jag att dom ska hitta bättre lösningar :mad:
 
Sv: Tränare gav hästar elstötar

Tycker inte grisfösare är ok under några omständigheter, på några djur. Minns jag fel om folk använde argumentet att grisar känner mindre på grund av deras tjocka skinn? Alltså att stöten känns svagare på grisar än hästar?
Oavsett vilket anser jag att dom ska hitta bättre lösningar :mad:

:bow::bow:
 
Sv: Tränare gav hästar elstötar

Nu vet jag inte om det fortfarande är tillåtet, men förr och äventuellt fortfarande så elades kossor för att de skulle skita/kissa i rännan och inte på den yta de ligger på. Det hängde/ hänger någon el-pryl i taken ner över kossan så när de kröker på ryggen för att bajsa/ kissa så får de en stöt, backar då och bajsar/ kissar i rännan. Detta då för att de inte ska behöva ligga och stå i avföring dagarna i ända.
Kodressörer är inte längre tillåtet (de elprylarna du syftade till), elhalsband på hundar är inte tillåtet, Systematisk användning av elpåfösare för gris är inte tillåtet utan får enbart användas i undantagsfall, och el i skrittmaskiner, boxar eller i foderautomater för häst är inte tillåtet.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den V75-meriterade travtränaren startade en häst som blödde efter ett lopp. Nu döms tränaren för brott mot djurskyddslagen till 30...
Svar
0
· Visningar
239
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter 30 januari. Det är sista dag att ansöka om att tilläggsregistrera din utländska häst eller ponny i ett svenskt avelsförbund. ... Källa...
Svar
19
· Visningar
1 942
Senast: HannaZ
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Marknaden för ridsport är enorm i Kina, och så gott som orörd. Men det tar tid att bli affärspartner med kineser, man måste bli goda...
Svar
0
· Visningar
580
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Att hästar dumpas - det vill säga överges av sina ägare - är ännu inte så vanligt i Sverige. Men för den drabbade stallägaren kan...
Svar
0
· Visningar
414
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp