Sv: Träna med spädbarn?
*kl*
Jag frågade specifikt om spädbarn i inlägget! Förstår att läget är helt annorlunda med barn som förflyttar sej själva. Har heller aldrig sett så stora barn i "mitt" gym, däremot som sagt en hel del babyskydds-sovande spädisar. Har definitivt aldrig blivit störd av dem som gymbesökare.
Har som sagt till och med sett att folk haft med sej spädisar i babyskydd in på gruppträningar, med hörselskydd på sovandes, och mammorna (?) har kunnat delta i gruppträningen med bebis ståendes på sidan av. Det verkar ju dock rätt avancerat.
Det jag tänker angående gymmet är ju:
1. Vara i gymmet på tider då det är väldigt lite folk tex helgmorgnar och mitt på dagen på vardagar.
2. Alltid ha träningskompisar med mej, dvs när jag gör mina reps kan min träningskompis underhålla ett ev vaket barn, och medan de gör sina reps kan jag underhålla. Dock tänker jag förstås att bebis helst får sova och jag därför får "tajma" gymmande med ev sovtid. Har flera träningskompisar som nog mycket hellre följer med som "barnvakter" inne på gymmet än går barnvagnspromenader med bebis ute medan jag gymmar (dessutom gillar jag deras sällskap i gymmet
)...
3. Bara ha med spädis i babyskyddet så länge spädis inte är så "mobil". När bebis börjar krypa/förflytta sej så förstår jag att riskerna ökar avsevärt, jag tror också att jag skulle ha väldigt svårt att koncentrera mej då.
4. Helst ha någon sorts hörselskydd på bebis som skydd mot ev hög ljudnivå.
Tyvärr har vi ingen barnpassning vad jag vet på min träningsanläggning, det skulle jag blivit jätteglad över!
Däremot är gymmet rätt rymligt med mycket ytor.
Alla har gett fina tips i övrigt, självklart kan man träna hemmavid också, jag utgår från att barnvagns/sjal/sele-promenader kommer bli den huvudsakliga motionen just i början och jag önskar även att jag kan jobba med mina hästar från marken och uppsuttet på gården, men det vet jag ju inte heller hur det kommer funka, beror ju på om bebis tycker om vagnen och så vidare
.
Fick tips om att min träningsanläggning har mamma/barn-gympa och det låter helt klart intressant, jag hade även tänkt reka läget angående mamma-baby-yoga - det låter om inte annat som roliga aktiviteter att göra MED sitt barn... Men gymmandet känns inte helt omöjligt att få till heller, som komplement. Tror jag