Träna inför LA debuten!

hastskotare

Trådstartare
ÄNTLIGEN har jag och hästen kommit fram till den efterlängtade debuten i LA ( med sikte på MSV ;) ) efter ett par år av skador och stora vildhästsyndrom! Så taggad!!:bump:

Vill ju självklart att det ska gå så bra som möjligt och frågar därför efter lite tips på bra övningar, tänkvärda saker och annat roligt och lärorikt som kan göra oss strået vassare.
Rider redan programmet eller delar ur det men nackdelen är ju att hon lär sig programmet och är så duktig och "kan allt själv" :P

Ca 3 veckor kvar innan start så det är ju mest bara finputsen som går att göra något åt, vår plan med starten är att bara få reda på vart vi ligger och vad vi ska träna mer på inför den "riktiga" debuten i vår.
Svårigheterna jag tycker vi har är ryggning och galoppavbrotten och hästen tycker även piloten borde öva på nedsittningen i mellantraven :P

Har under hösten ridit LC -LB med resultaten 67-75% stadigt så ett helt hopplöst fall hoppas jag att vi inte är.

Så tipsa på! :D

Sv: Träna inför LA debuten!

Vilket program ska ni rida? Om det är L:A3 så träna på att kunna länga formen mitt under ridpassen så du känner att lösgjordheten finns där. Och oavsett vilket program rid förvänd galopp så mycket ni orkar:D. Är koeff på den och många poäng plockas på en säker och stadig förvänd galopp:).

Lycka till!

Sv: Träna inför LA debuten!

Det är LA:1 vi börjar med, den känns lättast tycker jag. Förvända rider vi varje pass och det ena varvet är lite svagare än det andra men vi jobbar på det men då kanske vi skulle jobba ännu mer på det! Hade glömt att den va koef:o

Tack för tipset! :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka