träna grundträningen??!!

Gullan86

Trådstartare
jag är ny här på Distans hoppas ni har överseende med det :smirk: jag läste nånstans när jag sökte lite på distans att man ska först träna upp hästen sakta med kortare travstärckor och lixom stärka skeletten i kanske 2år lr nåt sånt kan nån förklara närmare vad det innebär och hur man tränar då? man måste alltså göra detta annars håller inte hästen som jag fattade det.

sen stod det att när man väl gjort den grund grejen då behövde man aldrig göra om den bara "hålla efter" den under åren lr nåt sånt...snälla behöver en förklaring :confused:

gärna hur jag(om jag ska sattsa på distans med min 5åriga islandshäst) ska lägga upp hans "grundträning"

tack på förhand :banana:

Sv: träna grundträningen??!!

Varför inte kika in på exvis den här sidan: http://www.svenskdistansritt.se/

och titta under rubrikerna Börja Tävla och Träningstips. Har du fler frågor sen så är det ju bara att återkomma. Du kan även använda länklistan på sidan och surfa runt bland de distanssidor som finns i Sverige. Lycka till och välkommen till distansen!

Att fullfölja är att segra.

/JES

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 566
Senast: Pratsch
·
Övr. Hund I lite desperation vänder jag mig till buke då sambon satt ultimatum (ett ändå förståeligt sådant) angående valpen vi har hemma och...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
15 266
Senast: Halali
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 118
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Fick ett erbjudande om att ta med min häst till en alternativ behandlare (kinesisk medicin, akupunktur) då det blivit ett återbud...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
19 115
Senast: Lickety
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Secret Santa 2024
  • Dejtingtråden del 38