V
vivianhegre
har kjöpt et sto som ägaren sa at inte kunde användas til tävlingar eftersom hon inte töltade rent. först när jag fikk henne fick jag använda massa tid på at få fram nån vilja i henne. nu börjar hon och är rätt villig så nu känner jag at jag kan börja "kräva" gångart.
när hon nu är väldigt pigg på at springa, töltar hon om jag håller igjen lite och sätter mej djupt bak i sadelen. men detta är bara väldigt sakta! lite högre tempo och hon går över i trav. fattas hon balans och styrka til at klara hålla tölten? för balansen, kan det hjälpa med boots?
nåt annat vi kan träna på? longerning, tömkjörning?
vore jätteroligt om hon kunde hålla tölten i lite tempo endå om vi inte ska tävla!
när hon nu är väldigt pigg på at springa, töltar hon om jag håller igjen lite och sätter mej djupt bak i sadelen. men detta är bara väldigt sakta! lite högre tempo och hon går över i trav. fattas hon balans och styrka til at klara hålla tölten? för balansen, kan det hjälpa med boots?
nåt annat vi kan träna på? longerning, tömkjörning?
vore jätteroligt om hon kunde hålla tölten i lite tempo endå om vi inte ska tävla!