elaktroniqe
Trådstartare
Hej, jag håller på att träna upp pållens kondition och kropp nu, jag rider honom 3-5 gånger i veckan. Han är en kallblodstravare på 17 år (ser dock ut som om han vore typ 8-10 år ) Han får ca ½ kg havre och ca 3-4 kg hö om dagen nu (går på bete om dagarna, så han behöver inte mer) Men han är lite för tjock, och hö kan jag väl inte dra ner mer på? Eller? Nu rider jag ca 45 min - 1 timme varje gång (rider bara i naturen, då jag inte har tillgång till annat), och då travar/galopperar jag kanske 1/3 av tiden. I kupperad terräng, backar, efter stigarna och skogsvägarna. Men magen vägrar försvinna. Lika så kör jag honom då och då, ca 1 timme, då travar han i ca 40 minuter av den tiden.
HUR ska jag träna honom för att han ska slanka ur? Det är ju inte så mycket mage heller. Men lite är det allt. Dessutom är det hömage han har, han är inte tjock på "sidorna".
Ös över mig med tips
HUR ska jag träna honom för att han ska slanka ur? Det är ju inte så mycket mage heller. Men lite är det allt. Dessutom är det hömage han har, han är inte tjock på "sidorna".
Ös över mig med tips