Tramsig med skydd bak

Septicemia

Trådstartare
Min häst går alltid som att hon hade transportskydd på sig om man spänner fast ett par höga/låga strykkappor på bakbenen - så gott som varje dag :o
Självklart bara 4-6 steg, men ändå. Aldrig när hon är lindad.
Har haft en del problem med henne så vi har inte hunnit ge oss in i en transport under det här året, men har nyligen införskaffat transportskydd och höga sådana eftersom det ör en riktig klumpfia, hon skulle kunna bryta benet på en saltsten som sitter fast på väggen i mul-höjd :crazy: ;)
Hade tänkt börja lastträna lite smått, men får nog börja vänja vid skydden först :smirk: då hon aldrig rest med transportskydd innan :eek:
(Hennes förra ägare körde hem henne till oss, jag hade inte tillåtit det!)

Finns det fler hästar som går som strutsar med bakbenen för ett par små strykkappor, och inte bara första gången den hade det på sig?

Sv: Tramsig med skydd bak

Min Queen gör alltid så, både med transportskydd, lindor och benskydd. Men bara ett par steg i stallet. Lika obehgaligt varenda gång tycks hon tycka. ;)
Men jag vet att hon är rädd om bakbenen, varför vet jag dock ej.
För 8 år sedan då jag nyss köpt henne och vi skulle åka transport så höll jag på nästan ½ timme innan jag fick på bakskydden. :crazy:
Hon var även mkt svår att sko bak i början, näst intill omöjlig. :crazy:

Så vi har gjort stora framsteg genom åren. :D

min gör så, iaf med långa skydd. just nu även med korta men det beror på ett nästan läkt sår

Min Morrhoppa fick stå med transportskydden på sig en stund varje kväll när hon åt kvällsmat. Visst kliver hon lite extra när man tar på dem men hon tycker inte att de är läskiga längre.

Då skulle du sett min förra häst när han hade på sig ett par boots fram för första gången! Det var en salig blandning av passage och diverse töltliknande rörelser. Jag skrattade så jag grät, det var verklingen "cat on a hoot roof" :rofl:

Min häst gör oxå så...

F.ö har jag inte transportskydd på min häst. Han bara blir irritewrad på dem och vill inte gå in då. Han står blickstilla så han skadar sig inte. Ska börja öva nu efter sommaren med skydd...

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en häst som tidigare varit svårlastad på så sätt att hon inte ville stanna kvar inne i transporten. Hon har gått in, för...
Svar
6
· Visningar
1 080
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Behöver dels skriva av mig, men kanske någon som är eller har varit i en liknande situation som mig. Hästen i fråga är ett... 2 3
Svar
41
· Visningar
6 445
Senast: fruxolisa
·
Hästvård Min -10 har sen några veckor tillbaka inte varit helt 100 i magen,det började med en avmaskning+första frosten+foderbyte (från hö -->...
Svar
13
· Visningar
4 430
Senast: Fibusen
·
Träning Jag ska flytta och ta med mig hästen, ca 25 mil bort. Hästen brukar inte åka transport så jag har ingen aning (än) om huruvida hon...
Svar
18
· Visningar
1 198
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka