Tråkväder och värknatt :(

När det är regnigt och grått, kommer värken så i natt var det inte mycket sömn. Det får bli en tupplur på em. Fina I kom idag och vi pratade lite film (Impossible, som handlar om en överlevande familj, från Tsunamikatastrofen i Thailand), Corona och Trump...

tråkväder.webp

frukost.jpg

Nu är det frukost och sen får det bli hemmadag. Jag får se vad jag har i skåpen om jag kan starta bakmaskinen o fixa lite matbröd till frysen. Annars blir det väl dator för hela slanten idag, förutom tupplur och sen bingolotto framåt kvällen.

Det var annat på den tiden man hade vacker vit, då fanns det inget dåligt väder. Då fick man ta sig till stallet oavsett.

körsbärsdoftljus.webp

En stilla stund...

Kaffe, havrekakor och meditationsstund med körsbärsdoftljus.

*Man måste få leva, inte bara överleva*

Visdomskort.jpg

PJaa... satt och blandade kortleken i en kvart... och kuperade... första kortet som är grunden i dagens läggning, är samma kort som i går... "som man sår får man skörda" men svaret, hjälpen och healingen man behöver kommer från "visdomens källa" om man bara tar sig tid, sätter sig ner, andas och tar det lugnt under sin korkek. <3

I kväll var det N igen. För tredje kvällen i rad, har deras teleofonlås krånglat, så jag har fått gå ut o öppna porten. Min dörr, låses upp men inte porten. Så nu får de kolla upp det där.

Det är som jag sagt tidigare och som "sjöjungfrurna säger nu"

Leva och överleva.webp

Det gäller att leva, inte bara överleva.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 838
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 225
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Och mitt livs historia, fortsätter.... för att ingen ska ta illa åt sig och börja diskutera om hur elak, dum och otrevlig jag är, så...
Svar
0
· Visningar
528
Senast: IngelaH
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 186
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar