Tråkigt...

Fraggel_Tess

Trådstartare
Igår hörde vi vår tik gnälla till bakom stallet sedan kom hon springades tillbaks och gnällde. Vi förstod inte riktigt vad som hänt men synade så mycket vi kunde men kunde inte hitta något då på Elektra.

Imorse kände jag dock något konstigt i pälsen och hittade en reva vid höger bog (Eller vad man nu ska kalla det) ca 3 cm långt men inte brett. Det var torkat blod så hon hade rivit sig på något :crazy:

Vi förstår inte va detta kan vara och har tittat som tokar efter möjliga orsaker vid stallet idag men hittar inget. Börjar fundera på om det var något djur :crazy:

Ska dock tillägga att Elektra mår fintfint men vill absolut inte gå bakom stallet...

Sv: Tråkigt...

Katt kanske?

Vid den här tiden brukar ju "strykarna" tillfälligt försöka flytta in.....

Ialla fall hos mig.. Men de som inte frivilligt flyttar vidare brukar sluta sina dagar här.... för här finns kattmördare

Ska hålla ögonen öppna idag. Eller så lyckades Elektra riva sig på en pinne eller något som vi har missat...Men man blir lite fundersam!

Om hon rivit sig på något så borde det inte sätta så djupa spår mentalt att hon inte vill gå bakom igen....

Nä jag tror i så fall på att det var något "obehagligt och skrämmande" där.. nåt som inte brukar finnas där.

Vi ska ta med henne när det här snövädret har lugnat sig men det blir nog inte förrän imorgon.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 787
Senast: nickan1
·
Hundhälsa Hittade ingen passande tråd, bara lite löst om foder i en del. Vår ena hund (Dobermann) har uppenbara problem att sätta vinterpäls...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 208
Senast: SusieQ
·
Hundhälsa Först och främst så är en veterinärtid bokad till imorgon kl. 16.00. Jag är tok-orolig och kom inte på något bättre att göra med...
Svar
18
· Visningar
2 809
Senast: em-pirre
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en snart 7 års gammal blandras tik som jag har haft olika problem med nästan hela hennes liv. Det började med att...
Svar
17
· Visningar
2 868
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama