Tråkigt, men samtidigt väldigt roligt =)

L

liten82

Blev uppringd av Midas uppfödare idag, en kennel hade ringt och varit jätteintresserad av Midas, som HANHUND..
Tyckt att hans resultat var bra och att hans utseende tilltalade dom, så dom var jätteintresserade av att använda honom på en tik längre fram.
(Jag har inte gjort någon ägar-registrering, därför dom ringde till uppfödaren).
Jag blev såklart jätteglad över att nån VILL använda min lilltok, för han är faktiskt väldigt trevlig... MEN, tyvärr kryptochid och därmed kastrerad :crazy:

Midas blev sååå mallig när jag berättade de för honom;)
Mattes galenpanna:love:

Sv: Tråkigt, men samtidigt väldigt roligt =)

Försår att du är stolt! :)

Tråkigt att han inte kan bli pappa :(

Va kul! Grattis! men tråkigt också. Jag hade velat ha en valp efter Midas any time.;)

Hehehe, ja då är det inte lätt att få valpar :rofl:

Näe, de blir som svårt ;)
Men de är synd, även om de inte känns som nån jätteförlust..
Jag skaffade honom ju inte med avel i syfte, även om han visade sej bli en väldigt trevlig hund!
Men sen är de ju inte säkert att han varit desamma om han inte blivit kastrerad, om jag verkligen tänker efter så har han lugnat sej rätt mycket efter kasterationen..
Är inte lika lättstressad längre.
Så om han haft båda "stenarna" nere= förblivit okastrerad är det inte säkert att jag ansett honom som lämplig i avel!
Jag tänker så för att trösta mej själv lite också ;):)

Men kolla, inte konstigt att man vill använda honom i avel.. Han riktigt lyser, min fina pojke :love:

DSCF0699_redigerad-1.jpg

DSCF0431.jpg

DSCF0626.jpg

Oj, förlåt storleken :o

väldigt fin hund du har... får man vara lite nyfiken och fråga vad det är för ras?

Nästa gång jag skaffar hund funderar jag på Kelpie. Tycker de är så vackra och verkar vara den typ av hund som jag söker. Jag funderar också på Australian Shepherd men har fått för mig att de är vaktiga och "mer hund" över huvud taget. Har du någon erfarenhet av detta?

Jo, Australian Shepherd är mer "vass" och har en hel del vakt i sej.
Kelpien är mildare och jag tycker att de är sååå skönt med en hund utan vakt :)

(även om en del Kelpies- helst hanhundar- kanske kan vara lite bångstyriga och stökiga också..)

Det låter onekligen som om Kelpien passar mig bättre, tycker också det är jobbigt med vaktiga hundar. Nu vill det bara till att övertala sambon också, han vill ha en hund med lång päls och hängande öron ...:crazy:

Det låter onekligen som om Kelpien passar mig bättre, tycker också det är jobbigt med vaktiga hundar. Nu vill det bara till att övertala sambon också, han vill ha en hund med lång päls och hängande öron ...:crazy:

Äsch, visa honom bilderna på Midas så ändrar han sej säkert:angel::D

Haha! Ja kanske det! Han är ju väldigt snygg. Jag skulle vilja ha en mörkbrun (heter färgen så?) tik i så fall.

Haha! Ja kanske det! Han är ju väldigt snygg. Jag skulle vilja ha en mörkbrun (heter färgen så?) tik i så fall.

Färgen heter "Choklad" om man översätter till svenska :)
Tyckte också att dom var finast förut, men nu har jag en black and tan tik hemma också, så nu ligger färgerna på delad förstaplats :D

DSCF1478.jpg

Hon var också fin men jag tycker nog att chockladbrun är snyggast! När jag tittar på dina bilder ser de ju inte så där himla kort-håriga ut, kanske kan pälsen bli godkänd i sambons ögon trots allt. Sedan var det bara det där med öronen ... Kanske kan hänga tyngder i dem så att de börjar hänga? (Obs, skämt!) :)

Hon var också fin men jag tycker nog att chockladbrun är snyggast! När jag tittar på dina bilder ser de ju inte så där himla kort-håriga ut, kanske kan pälsen bli godkänd i sambons ögon trots allt. Sedan var det bara det där med öronen ... Kanske kan hänga tyngder i dem så att de börjar hänga? (Obs, skämt!) :)

Ja, tyngder i öronen var ju en jättebra idé;)
Man klär ju på hundarna med diverse smycken nu för tiden, så du kanske kan starta en ny trend :angel::D

Åh, men jag kan förstå att dom vill ha honom i avel! Han är ju helt fucking underbar :D

Jag och sambon var på brukshundsklubben för ett par dagar sedan och då var det en man med en Kelpie där.
Hunden var verkligen snygg och färgen var chockladbrun precis som jag vill ha. Jag visade sambon hunden och han blev faktiskt lite mer positivt inställd. Kanske kanske kanske han ger med sig trots allt. Han brukar gå att övertala om man bara ger honom lite tid och inte går på för hårt ... devil:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Då ni varit så hjälpsamma tidigare så provar jag att göra ett till inlägg. Min hund är nu 1 år och 1 månad gammal. Han är en kul...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 420
Senast: Johdan96
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 538
Senast: dobbis
·
M
Hundhälsa Min hund har haft problem med en av grannarnas hund i ca 4 år nu.Nu vet jag att han hatar den tiken,han tål henne inte. Ägarna till...
Svar
6
· Visningar
1 081
Senast: Magdaaa
·
P
Övr. Hund Vart har folks ansvar i aveln tagit vägen? Gäller en uppfödares ansvar i sin avel bara i sina tikar och vilka hanhundar hon parar den...
Svar
11
· Visningar
1 334
Senast: Phakal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka