Trailerrenovering

Sv: Trailerrenovering

Söder om Stockholm. Nope och har inte snickaren hemma men det kan vara värt att kolla på andra ställen än bara de stora kedjorna :)

Fast på riktigt, TS har kollat med alla lokala bygghandlar och bor i Örebro.
Inte tusan är det vettigt att hon ska köpa material från söder om sthlm då?
Bara frakten hem till henne blir ju helt galet dyr.

BTW så har jag hört MÅNGA snickare både äldre och yngre säga att skarva skivor inte är några problem och blir starkare än en stor skiva om skarven är spontad.

Att 1 skiva skulle kostas 7000 kronor styck har jag väldigt svårt att förstå, de kostar inte så mycket ens.
I en reko är 10 eller 12 mm skiva i väggarna har jag för mig och vit/vit, det är inga som helst problem med att få fatt på såna skivor i rätt storlek.
.

Vart hittar man vita "väggskivor" till vettigt pris till hästtransport?

Jag har då inte upplevt det som lätt att hitta såna oavsett pris.

Fast nu skrev jag inte att hon skulle göra det, hämta från Norsborg. Det finns ju andra som läser.

Söder om Stockholm. Nope och har inte snickaren hemma men det kan vara värt att kolla på andra ställen än bara de stora kedjorna :)

Klart att det är värt att kolla med andra ställen än bara de stora kedjorna. OM det fanns några andra ställen!!!

För min del blir det lite för långt att åka till Stockholm och hämta skivor - bra för er som har nära dock :)

Bauhaus tog hem kundanpassade skivor tidigare, men har nu slutat med detta. Jag är INTE ensam om att leta efter stora skivor och alla har samma problem som jag. Det behövs både till trailerrenovering och till renovering av byggander.

/Lizzie

Jag har faktiskt inte speciellt svårt att få fatt på såna, beroende på tjocklek lite olika snabbt dock.

Då är det stor skillnad på Halland och Närke... Jag bytte baklämmen på min trailer för 2 år sedan. För att då få tag på en marinplyfa i bredd 1500 mm fick jag leta med ljus och lykta för att få tag på en skiva i vettigt pris. Jag fick betala 2400 hos en mindre trävaruhandlare. De stora kedjorna var BRA mycket dyrare.

Så inte fasen är det lätt att få tag på skivor - i alla fall inte till vad vi här uppe räknar som vettigt pris.

/Lizzie

Då är det stor skillnad på Halland och Närke... Jag bytte baklämmen på min trailer för 2 år sedan. För att då få tag på en marinplyfa i bredd 1500 mm fick jag leta med ljus och lykta för att få tag på en skiva i vettigt pris. Jag fick betala 2400 hos en mindre trävaruhandlare. De stora kedjorna var BRA mycket dyrare.

Så inte fasen är det lätt att få tag på skivor - i alla fall inte till vad vi här uppe räknar som vettigt pris.

/Lizzie

Det är ett helsike att få tag i det i Dalarna också...
Och som du säger så finns det i stort sett bara de stora kedjorna här, de mindre företagen har liksom utrotats.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag håller på och renoverar mitt stall. Har nu kommit till att jag ska klä in innerväggarna där hästarna ska stå då det som sitter idag...
Svar
2
· Visningar
1 007
Senast: Pooh
·
Utrustning ni som renoverat era släp.. - var fick ni tag på ny skiva till baklämmen??? Har ringt bygghandeln här för att få tag i golv, väggar och...
Svar
2
· Visningar
751
Senast: Raggartass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka