Trailclinic

TantAgda

Trådstartare
Var på trailclinic för Lars Bråve idag och har lite funderingar kring denna.

Var av flera olika anledningar enbart med på ett pass, det andra för dagen (endagarsclinic), och missade då det kanske enklare passet på fm. Jag, och även "min" hästs ägare och tillika clinicdeltagare, reagerade över att passet var på en alldeles för hög nivå.
Varför lägger en sådan duktig och van tränare ett pass på en uppenbart alldeles för hög nivå för deltagarna?
Vi diskuterade detta efteråt och jag frågar hästägaren, som även är domare och i mina ögon insatt i tävlingsvärlden, vilken nivå banan som vi just ridit ligger på och hon svarar A-nivå. :confused:
Jag, och flera med mej som var med på clinicen, har aldrig satt vår fot på en tävlingsbana och definitivt inte ridit trailbanor på den nivån.

Varför låter han oss då rida en så pass svår bana på en endagarsclinic?

Någon som ridit för Bråve, brukar han göra svåra banor på sina clinics?

Sv: Trailclinic

Vad tråkigt att du känner så.
Tycker det låter lite konstigt, Men är det inte de som organiserar clinicens ansvar att informera Lars (eller vem som nu är instruktör) om vilken nivå deltagarna ligger på så han kan förbereda lektionerna rätt?

Har själv ridit för honom och var väldigt nöjd. De som var med på den clinicen låg på alla nivåer och jag tyckte han anpassade träningen väldigt bra från ekipage till ekipage :)

Du skriver hög nivå du skriver inget att ni inte klarade av att rida banan?
Fixade ni det el var allt helt kaos??....

Delar av banan klarade jag av och delar av den gick bara inte, hur mycket vi än försökte. Oftast funkar ju inte allt direkt utan att man behöver prova ett par gånger men så var det inte nu.
Det var likadant för de flesta andra som red också. Med andra ord så för merparten av deltagarna var banan för svår.

Om det sen är Bråves missbedömning av clinicdeltagarna eller om det är arrangörernas det kan jag inte svara på. Givetvis så borde instruktören få info av arrangörerna innan clinicen vilken nivå deltagarna ligger på och det kanske var där det brast i helgen.

För övrigt så är det väldigt kul att rida för honom. Man vet verkligen när det blir rätt, då skriker han BINGO hela ridhuset:D

Det jag blir mest förvånad över om det var så att ni var så många som inte var på den nivån och klarade grejerna är att ni inte sa till tränaren att göra om och göra lite enklare??

Visste han vilken nivå ni var på?

Jag hade gjort det, det är förmodligen dyra pengar ni lagt ut på en kurs där som din känsla i inlägget är inte fick ut nåt av det? Eller enbart vissa delar av det...?

Det hjälper ju inte att sitta i efterhand och klaga på ett forum liksom... Eller kolla upp innan vilken nivå clinicen är på är något jag alltid gör om man rider i grupp

Som jag skrev innan så red jag enbart på em och då sista passet för dagen.
Hade med andra ord all tid i världen att titta på de andra som red innan mej men lyckades egentligen bara se en grupp (två ekipage). De övriga passen som var på em var två trail in hand-grupper.
Resten av tiden satt vi och kikade lite genom kaffeterian och pratade massa häst, som sig bör;)

Kom faktiskt inte ens på tanken att säga till honom när vi red att jag tyckte det var för svårt, givetvis borde jag ha gjort det:o

Vet inte om han visste vilken nivå vi var på, som doleron skriver tycker jag det är upp till arrangören att berätta för instruktören innan det börjar och om de inte vet så borde instruktören fråga. Vilket han inte gjorde.

Känns inte som att jag klagar, det var iaf inte meningen. Undrade egentligen ifall någon varit med om det tidigare med just Bråve.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej hörni! Jag har ett problem jag skulle vilja ha hjälp med och jag hoppas jag "gör rätt" här nu på hemsidan då det är första gången...
Svar
14
· Visningar
3 265
Senast: AmandaJ
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 823
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka