R

ringen

har börjat intressera mig för western ridning reining och trail..
kan någon hjälpa mig med avstånden mellan bommar i trail :trav ,skritt ,när man ska gå i mellan bommar m.m
är tacksam för all info jag kan få ;)

Senast ändrad av en moderator:
Sv: trail

har börjat intressera mig för western ridning reining och trail..
kan någon hjälpa mig med avstånden mellan bommar i trail :trav ,skritt ,när man ska gå i mellan bommar m.m
är tacksam för all info jag kan få ;)

Nu kan jag inte alla avstånd exakt på pricken i huvudet. Men ungefärligt:
Skritt: 40-60
Trav: 80-110
Galopp: 180-200
Mellan bommar vid ryggning: ligger ofta runt 90 cm men ner till runt 75 är det regelmässigt ok.
Mer exakt kan du hitta i respektive organisations regelbok beroende på vad för tävling du skall starta på. Kan ev. skilja sig ngt också.

tack :):)nu har något att börja med.
har barar ridit engelsk ridning innan och då är avstånden helt annat så det blir att lära oss att korta och ta det lugt.

Nu kan jag inte alla avstånd exakt på pricken i huvudet. Men ungefärligt:
Skritt: 40-60
Trav: 80-110
Galopp: 180-200
Mellan bommar vid ryggning: ligger ofta runt 90 cm men ner till runt 75 är det regelmässigt ok.
Mer exakt kan du hitta i respektive organisations regelbok beroende på vad för tävling du skall starta på. Kan ev. skilja sig ngt också.

var hittar man sådan där regelbok? :confused:

Genom en wras klubb eller om du tävlar quarter AQHA och paint APHA.

var inne på wras klubb sidan men hittade bara ändringar 2007
ingen regelbok att köpa
letade jag fel?? på sidan ?

www.wras.se
sedan "medlem" till höger
sedan under medlem "medlemsbutik"
och sen ser du reglboken som går att beställa för 150 kr.
/E

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
864
Senast: Nevermind
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
653
Senast: Alexandra_W
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 236

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka