Trail & Terräng?

Sv: Trail & Terräng?

Tävlingsdatum är inga problem att skriva här.

Senast ändrad av en moderator:

Men orienteringsbiten verkar ju rolig!! (Om det inte är allt för svårt... ;) ) Men det kanske kommer sedan när TREC blir mer o mer populärt?

Ja absolut, tanken var väl att introducera det hela med att inte göra tävlingarna för komplicerade, eller helt enkelt förenkla POR biten i början.
Svårigheterna kommer bero på vilka grader man tävlar.I de svårare klasserna blir POR momentet mer komplicerat.
Själv tycker jag det kan vara nog att hålla reda på hinderbanan & allt man ska ta sig igenom där, det är ute i naturen det med så ingen kommer sakna att rida i skog & mark hursomhelst.

Jag måste bara hålla med alla att detta med TREC låter super roligt. :bump:

Jag har tänkt att börja träna så smått själv nu till våren, så det är bra att få tips om vad man kan börja öva. Jag tror att dessa övningar även är bra för ledarskap och för att "vänja hästen" vid olika hinder/situationer i verkliga livet, och på köpet är det roligt!!

Jag hittade ingen info om tävlingar på SIFs hemsida?! är det någon som vet om det är planer på tävlingar i Göteborg med omnejd?:banana:

Om du googlar på TREC så finns det många tips och ideer

Det här låter juh jätte spännande! Men en fråga, Hur blir det om jag ställer upp på Snorri? alltså han är juh reggad som en svensk ridponny, få jag tävla med han en då (jag fyller 20 och är 165cm lång om det har med saken att göra)? Om jag får tävla med han i det här kommer han då ändå kunna gå som islänning och gå efter eglerna för islänningar? det är juh ganska uppenbart för vemsomhelst att han faktiskt är en islänning även om han inte har en stamtavla som kan bevisa detta.

Det låter ju skitskoj!
Nu jäklar ska här tränas gångart!

Men den enda "klubb" jag är medlem i är JUF, röknas det? licenser har jag inga, bara körkort :p Och var kan man få tag i arrangörer?
varför varför bor jag här och inte där allt händer? :p

Senast ändrad:

Jag bor ju mitt i sverige ( Kring Hudiksvall)och jag tror att vid maj så ska det troligen vara tävlingar här :) Klubben som anordnar heter Riddari Och lägg till .com efteråt så har ni hittat till deras hemsida. Gå in på tävlingar och där står det om TREC tävlingen . Det kommer troligen som jag vet vara en lite senare också . jag har ingen aning om hur Regler för ålder osv gäller . Men det står nog på t.ex Sif´s hemsida? Någon som vet?

Reglerna är lika för alla så om man har en islänning, nordsvensk, shetlandsponny, Shire, Varmblod, halvblod Osv spelar ingen roll Som jag förstått det hela. Lika för alla :D
Sånt man kan öva på är ju vatten, Att hästen inte är rädd osv.
Ned & uppsitning på tid :D
Som jag skrev tidigare: När hästen ska stå stilla och man ska gå ett varv runt. ( Det är inne i en liten inhängnad så inte hästen får för sig att sticka :rofl:
Rida slalom i jämnt tempo och minska avstånden mer och mer .

Det är några förslag :) Ni som provat på : Lägg upp förslag osv :D

/ Sofie Och Vidalin .

Säg till om ni vill ha orienteringstips av föredetta orienterare:angel:

KL

Nu har jag skummat igenom reglerna lite snabbt, det verkar verkligen skitskoj!
Var ska jag bli medlem för att få vara med :D Och vem här i närheten ska jag klubba ner för att komma åt en transport?

Jag vill prova! Kom hit och annordna nåt kul, det lär bara bli en lokalis som ställer upp, men offra er för min skull :p

Roligt att så många är sugna på TREC! Lite förtydligande: Just nu arbetas det förbrilt i SIFs fritidsutskott som är ansvariga för TREC i Sverige. Det är mycket som behöver göras! Bla kommer snart ett nydaterat svenskt tillägg till de internationella reglerna ut. TREC finns i alla sorters klasser allt från prova på upp till internationell klass. Även på lägsta prova på klass finns alla momenten med, dvs även orienteringen.

Alla ryttare och hästraser är välkomna i TREC. Det viktigaste är att ha roligt. Känner man sig osäker på orientering startar man i par-klass. Dock är orienteringen på mycket enkel nivå i prova på klassen, så det ska inte vara något problem, fast det är ju roligare att rida två ibland!

Har ni frågor stora som små får ni gärna skicka pm eller maila till SIF fritid. Nu under våren kommer det att komma ut mycket information om TREC och förhoppningesvis kommer alla arrangörer ihåg att skicka datum till SIF Fritid så vi kan hålla en uppdaterad TREC kalender. Även små träningar/tävlingar är viktigt att skicka in så informationen sprids!

Andan i TREC är att umgås och ha roligt!

Hoppas vi ses på något TREC-arrangemang i sommar! :D

Tjoho!! Hoppas hoppas hoppas det kommer något i närheten av mig, jag vill verkligen testa!
Är superkass på orientering, brukar bara lita på mitt lokalsinne (där jag hittar), men va fasen, bara man har en karta som stämmer så ska det väl inte avra några problem! Annars lär ajg väl dyka upp ett par dagar senare, med granris i hjälmen och se ut som en riktig vilde :p

TREC är jättekul. Vi hade en TREC tävling i vår hästklubb för ett tag sedan. Finns en massa bilder på vår hemsida, om ni vill titta på. www.123minsida.se/rhv

TREC är verkligen en rolig tävlings form och jag hoppas att den sprider sig.
Hälsningar Facett

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
734
Senast: Squie
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
551
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 547
Senast: Mia_R
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 351
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross