- Svar: 22
- Visningar: 2 595
Nu har Trafikverket beslutat om ersättning för de två hästar som dödades av ett tåg i våras.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här hägnar de in i igenom samhället... det är bara det att vi har övergång med bommar och där blir det ju ändå öppet..Det är faktiskt ingen skillnad. En jobbarkompis bor bredvid järnvägen och fick samma svar förra året som min pappa när jag var liten. De hägnar inte för barn och hundar som hennes fråga var. Och de har typ 20-30 m till järnvägsspåret. Men nya fönster fick de för några år sedan.
Prioriteten är knappast att sätta upp staket i folks trädgårdar- många prioriterar det även utan järnväg, utan där mycket folk rör sig. Här är det gott om stängsel liksom där jag bodde tidigare. Storstadsområden. På landet där det är lite folk är det ont om stängsel.Det är faktiskt ingen skillnad. En jobbarkompis bor bredvid järnvägen och fick samma svar förra året som min pappa när jag var liten. De hägnar inte för barn och hundar som hennes fråga var. Och de har typ 20-30 m till järnvägsspåret. Men nya fönster fick de för några år sedan.
Det finns en stängsellag med ursprung från järnvägens barndom som säger att järnvägen ska hägnas in för att skydda betande djur (som kanske inte var inhägnade på den tiden) såvida det inte är orimligt ekonomiskt. Om järnvägen inte är inhägnad ska järnvägsägaren betala ersättning för påkörda djur. Eftersom det vore orimligt att stängsla in varenda meter järnväg betalar järnvägsägarna för påkörda djur.Det är faktiskt ingen skillnad. En jobbarkompis bor bredvid järnvägen och fick samma svar förra året som min pappa när jag var liten. De hägnar inte för barn och hundar som hennes fråga var. Och de har typ 20-30 m till järnvägsspåret. Men nya fönster fick de för några år sedan.