Träna på att krypa, vilket underlag är bäst?

T

treintaydos

Har läst på forumet en hel evighet, skrivit lite på "dressyr", men följer med intresse en del av diskussionerna här på förälder. Dags att börja skriva lite mer, tänkte jag.
Till min fråga: Min son, snart fem månader, har just börjat vända sig till magläge och övar flitigt på att krypa (alltså viftar med armar och ben och drar upp benen under sig utan att komma nån vart). Vad är smartast? Låta honom ligga och kravla direkt på parketten eller ha typ en filt eller en tunn madrass under honom? När han försöker krypa i babygymmet halkar ju underlaget bara omkring, och det gör det om han ligger på en hopvikt filt också. Samtidigt tycker jag att det verkar hårt för honom att ligga direkt på golvet.
Dum fråga kanske, men tacksam för svar.
Trinta
 
Sv: Träna på att krypa, vilket underlag är bäst?

Så höll Jason oxå på när han började röra sig mer.
Tyckte oxå att jag skulle vara snäll och ha en filt under honom.
Men livlig som han är så stannade han inte llänge på den, typ 3 minuter.
Så istället för att springa och störa honom hela tiden när jag lyfte tebax han så har han fått vara där han hamnar. Vilket nu vid 6 månader är överallt.
 
Sv: Träna på att krypa, vilket underlag är bäst?

Ja, det är antagligen lika bra att bara låta honom vara. Tids nog far han väl fram överallt.
Tri
 
Sv: Träna på att krypa, vilket underlag är bäst?

Tänk på att underlaget inte blir för tungt, det är lätt att dom drar på sig kotledsinflammationer då ... :D
 
Sv: Träna på att krypa, vilket underlag är bäst?

:rofl:

Inte om vi kör en ordentlig rollkur, väl? Det är ju viktigt att han jobbar med ryggen...
Tri
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej igen! Nu har valpen varit hos oss i drygt 1,5 vecka och det fungerar över förväntan bra. Men som alltid kommer en massa frågor...
Svar
7
· Visningar
2 784
Senast: glee
·
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
2 164
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp