athena_arabians
Trådstartare
Den förra tråden blev full. Jag är så glad över mina äppelträd just nu!
Det är massor av knoppar på Astrakanen!
Det är massor av knoppar på Astrakanen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visa bifogad fil 119682
Mitt körsbärsträd var så sjukt fint igår! Måste dock köpa nya nävor, de jag planterade under förra året är stendöda.
Ja, det är löjligt vackert! Jag råkar bo så centralt, så jag måste nog leva med lite grannar ändå! Än så länge sköter dom sig lagom i alla fallKommer aldrig över hur jäkla fint du bor!
Utan grannarna hade det ju varit perfekt!
/emeriten
Fulaste rosorna på länge Visa bifogad fil 119686
De är spretiga, halvdöda och bara fula.
Skulle det kunna funka att kapa av dem typ 30-40 cm ovan mark?
De fick ett rejält lass förra året, utan resultat. Men en klippning kanske blir pricken över i:etAbsolut, de kommer att må bra av det. Ge dem gärna lite gödsel också.
De fick ett rejält lass förra året, utan resultat. Men en klippning kanske blir pricken över i:et
Min druva dog också, den var dock pytteliten. Fick den av en kollega förra hösten. Tänkte inte heller köpa någon ny för tappade allt självförtroende i hur man skulle sköta en sånÄven insett att druvan i växthuset tyvärr har dött. Synd, det var en inflyttningsgåva som gett egna druvor i tre års tid! Kommer dock inte att köpa någon ny till just växthuset, eftersom de tar över så jävligt.
lust att visa bild? Behöver få till någon typ av bevattning på vissa ställen och har ingen aning om hur@manda Det var väl du som tog upp det här med bevattning?
Jag har påsar med slang som jag hänger upp och sen placerar ut droppslangen. Fyller på vid behov - hur ofta beror på hur jag ställer in droppet. Billiga, enkla, utan behov av ström eller vattenuttag.
Tips på perenna blommor eller självfrösående ettåriga blommor som passar i en rabatt med kronärtskockor? Både höga bakom och låga som kan stå i framkant.
Tack för tips! Ska kolla färgerRudbeckia och ringblomma och några vallmos här och där i valfri sort. Blanda upp med grönkålsplantor, så blir det så himla fint!
Annars är mitt svar ”alltid rosenskära”, men den självsår sig långt från lika bra som ringblomma och vallmo.