Trådlöst+skrivare

G

Gefjun

Har en stationär och en bärbar dator här hemma. Har idag fixat till ett litet hemmanätverk. Har en trådlös router från Netgear. Nu undrar jag: Har bara skrivare till den stationära, hur gör jag för att den ska gå att använda även från den bärbara?? Ska det vara en sladd mellan skrivare och router? Tacksam för svar!!
 
Sv: Trådlöst+skrivare

Beror på skrivaren (och routern). Har skrivaren nätverksanslutning kan du bara koppla den till routern och så är det klart. Har routern skrivarserver kan du koppla skrivaren till den. (Kolla manualerna.) Om inget av det kan du dela ut den från den stationära, och då skriva ut från andra datorer så länge den stationära är igång.
 
Sv: Trådlöst+skrivare

Aha! Ska kolla detta då jag faktiskt inte har någon aning. Såg att det stod dela ut denna skrivare i den stationära så jag tryckte det förut och trodde att det då skulle fungera. Men det gjorde det inte. Har ingen erfarenhet alls av nätverk.
 
Sv: Trådlöst+skrivare

Jag har en netgear router men får inte igång det trådlösa, nu ska jag ha trådlöst på den bärbara och adsl på vanliga, hur har du kopplat
 
Sv: Trådlöst+skrivare

Hmmm.. modemkabeln in i routern, routerkabeln in i stationära datorn. Sen följde jag anvisningarna i instruktionsboken som följde med routern. Var det så du menade?
 
Sv: Trådlöst+skrivare

Har testat det men fick ändå inte igång det.

Fick ingen insruktionsbok heller:crazy:

Tack ändå
 
Sv: Trådlöst+skrivare

Vad konstigt..Det var det enda jag gjorde, och installerade routern då. Hoppas det fixar sig!
 
Sv: Trådlöst+skrivare

Tack för hjälpen!

Har varit inne och bytt den nu till en lite mindre avancerad:)
Också netgear.

Ger mig inte in på att installera det idag, hämtade också lite instruktioner på internet och skrev ut:)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 023
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
660
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 955
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Både mobil, surfplatta och chromecast säger "Ansluten utan internet" hemma hos mig, plattan fungerar ändå (trots att jag inte har något...
Svar
5
· Visningar
904
Senast: Fideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Hindertyper på hopptävling
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp