Trådlöst nätverk!

Fraggel_Tess

Trådstartare
Vi håller på med vårt förhoppningsvisa trådlösa nätverk. Vi har ett D-Link 624. Det konstiga är att vi får bara internet att fungera på den bärbara datorn men inte på den stationära. Vad kan det vara för fel?

Sv: Trådlöst nätverk!

kör ni trådlöst med båda?
är stationära inställd på att ta emot dns info från routern?
vad får du för ipadresser på de två burkarna?
kan du pinga routern från den stationära?
har du acceptans på routern för stationäras nätverkskort?
har du wap/wep påslaget?

Vi har gjort precis som det står med manualen. Det är precis som den stationära glöms bort. Det går inte att pinga. Den bärbara får ipadress. 192.168.0.100 .

När man kör ipconfig /all så står det IP-routning aktiverat - Nej. Kan detta vara boven i dramat?

GRATTIS!
var det mina frågor som fick dig att komma på rätt väg, eller kom du på något fel själv?

Och jag som precis tänkte svara "jaha, D-link, jaja, skyll dig själv då.":angel:

D-link gör kassa konsumentprylar men bra företags och industriprylar. Nätverksteknikerna här som håller i stadsnätet hatar D-junk som dom döpt det till.:devil:

vänta några veckor :angel:
våran d-link sa "POFF" och lutade bränt efter 2veckor :D

Efter ca 6 år började nätverksportarna på min gamla 713p krångla , det trådlösa fungerade fortvarande, resten av D-linkprylarna, hemma o på jobbet, har fungerat felfritt.
PL

våran trådlösa d-link funkade ett tag, sen bara "poff" så funkade det inte och inget gick att göra åt det :crazy: sen går inte adaptern att installera med cd skivan man fick med utan vi var tvugna att hämta drivrutinerna på nätet.

Våran trådlösa D-linkare vad också helt mongo i början. Den krånglade och bråkade, men efter ett tag överlistade vi den och nu fungerar den som den ska.
Däremot är det dålig täckning tycker jag. Han når inte riktigt upp till mitt rum :(

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
812
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 499
Senast: Rie
·
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
297
Senast: Enya
·
IT & mobiler Både mobil, surfplatta och chromecast säger "Ansluten utan internet" hemma hos mig, plattan fungerar ändå (trots att jag inte har något...
Svar
5
· Visningar
962
Senast: Fideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Hingstvalsfunderingar 2025