Trådlöst modem,kopplas ur hela tiden!

Fibusen

Trådstartare
Vet inte vad som är felet,och jag har typ noll datavana,kan slå av och på,och surfa på nätet och vara på msn..:D

Vi bor 3 stycket i huset,på övervåningen finns den "riktiga" datorn,sen har vi 2 stycken nere med trådlöst modem, den andra datorn här nere togs in idag.

Jag använder modem som heter dlink,en sladd och en dosa som man stoppar ner en grej i.

MEN,jag kopplas ner hela tiden,fasst det står att den trådlösa nätverket funkar så försvinner jag ur från internet,och loggas ur från msn stup i kvarten.

Vad är det för fel? Vad ska jag göra? Köpa nytt modem (eller vad det nu är?? men den där dosan mena jag iallafall) eller kan det vara nå annat?
 
Senast ändrad:
Sv: Trådlöst modem,kopplas ur hela tiden!

Börja med att kolla signalstyrkan (hur stark signal de trådlösa har) har du för dålig kontakt med modemet så tappar du tillgången (ju mera betong/cement väggar och golv/tak som är ivägen ju sämra signal)

Signalstyrkan benäms i 5 lägen: Mycket svag, svag, bra, mycket bra och utmärkt signal du ska hällst ligga på bra och uppåt för att de ska fungera bra...

Signalstyrkan ser du genom att föra muspekaren över
Signalfrtrdlst.jpg
dom två datorerna nere vid klockan i de högra hörnet... Som du ser har jag 5 av 5 på styrkan = utmärkt signal...

De är de jag skulle misstänka att de är som bråkar med dig, om de är de som är felet så kan du pröva att flytta dig så du får bättre kontakt med modemet...

Annars får du försöka med något annat... :angel:
 
Sv: Trådlöst modem,kopplas ur hela tiden!

vi har haft detta problemet med när vi använde d link o vi bytte till ngt annat eller kopplade ut det o använde bara en dator o då funkade det.. vi har oxå testat ett antal olika . men är det säkert att det är modemet. ?? då du troligtvis har en router för att kunna få internet på alla datorerna..
 
Sv: Trådlöst modem,kopplas ur hela tiden!

Prova att flytta modemet lite eller sätta den direkt i datorn. Ofta räcker det med att flytta någon cm.
 
Sv: Trådlöst modem,kopplas ur hela tiden!

Har för mig att killen i teknikbutiken sa att det är vad som händer när routern är för svag. Då bryts signalen hela tiden. Fick köpa en tuffare med två små antenner i stället för en.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 724
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp