Trådlös nätverksanslutning - HJÄLP!

Dalatjej

Trådstartare
Nu har jag krånglat till det...

Jag har en trådlös router (D-link), till den är min stationära dator "sladdad", det fungerar utmärkt. I går skulle jag koppla upp sambons bärbara dator trådlöst, det gick bra. Sedan gjorde jag något (minns inte vad, ändrade någon inställning) så fungerar inte det trådlösa nätverket längre. Med sladd fungerar det dock att koppla upp sig även på den bärbara. Vad har jag gjort? Hur får jag det att fungera trådlöst igen?
 
Sv: Trådlös nätverksanslutning - HJÄLP!

Ett litet förtydligande. Innan jag började grejja sökte den bärbara automatiskt efter trådlösa anslutningar när den startade upp - det gör den inte lägre...
 
Sv: Trådlös nätverksanslutning - HJÄLP!

Vad var det du försökte fixa? Ändrade du något i datorn eller i routern? Ifall det är routern så är det knepigare att fixa (då de har olika varianter för varje router)...
 
Sv: Trådlös nätverksanslutning - HJÄLP!

Det jag har ändrat är i nätverks- eller internetinställningar i datorn.

Nu har jag fått det att funka, men bara som "oskyddad anslutning".
 
Sv: Trådlös nätverksanslutning - HJÄLP!

Oskyddad anslutning känner jag inte igen, har du DHCP eller statiskt IP i nätverket?
 
Sv: Trådlös nätverksanslutning - HJÄLP!

Det låter som om du har tagit bort inställningarna för det trådlösa nätet. Lägg in dem på nytt på din PC eller kolla åtminstone att de finns där. SSID, WEP/WPA etc.....
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är rätt säker på att familjens modem routern är trasig (skriver detta med min surfplattas mobila bredband), men jag har ingen aning...
Svar
8
· Visningar
811
Senast: tanten
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok “Träna!”, säger de. “Det är superviktigt och bra för i princip ALLT!” Jo, jag vet. Jag är egentligen en sån som GILLAR att träna på gym...
Svar
3
· Visningar
1 208
Senast: Habina
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 364
Senast: Imna
·
IT & mobiler Jag håller på att bli totalt tokig här. Jag har en dator och en router. De har fungerat bra ihop och jag har helt automatiskt kunnat...
Svar
8
· Visningar
2 643
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp