Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Nu är det grönt på det flesta träd så jag funderar på om man kan ge kaninen några grenar att gnaga på. Finns det något är lämpliga eller olämpliga träd för en kanin?
Fruktträd och björk ska visst bara bra, barrträd har jag hört är ett big no no. Björkblad ska visst vara smaskens
Se bara till att de inte är besprutade
Grenar är jätteviktigt att ge! Kaninernas tänder växer och behöver slitas. Sälg brukar vara mycket omtyckt, och fruktgrenar. Till mina djur ger jag olika grenar, även barrträd. Det man inte får ge är ju tillexempel idegran som är giftigt.
Fruktträd går utmärkt (ej besprutade såklart).
Men ta det lugnt om kaninen inte är van. Det är inte alla som blir dåliga, de flesta har inget problem med det. Men själv har jag en dvärgvädur med känslig mage. Där får man se till så han inte gnager för mycket i början, man får ta det stegvis.
Äppelträd är mina marsvins favvisar! Fast papsen har fattat att det inte är älgarna som biter av grenarna, utan jag... :smirk: Men körsbärsgrenar är oxå super!
Foder & Strö
Funderar över om det finns nån forskning kring hur länge en häst behöver tugga för att känna sig nöjd/mätt? Jag vet att hästar inte ska...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.