Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad avundsjuk jag blir! Vill också ha ett riktigt växthus, våra tunnelväxthus bara bråkar med ossJag har ett nytt växthus
Det ekar i det
Just nu
Jag tror det är lite olika på olika sorter, hur högt de vill klättra. Jag har haft någon sort som nöjt sig med ett kompostgaller på höjden och någon som har använt 2 kompostgaller på höjden.Hur höga pinnar vill sockerärtor ha? Vi ska såga till två pinnar och funderar mest på det som kommer va ovan jord, det ska va ståltråd mellan dom senare.
Googlade och där hittade jag något om att när de blev 30 cm i höjden skulle man toppa dom för att dom skulle buska ut sig å ge större skörd.Jag tror det är lite olika på olika sorter, hur högt de vill klättra. Jag har haft någon sort som nöjt sig med ett kompostgaller på höjden och någon som har använt 2 kompostgaller på höjden.
Å vad avundsjuk jag blir! Verkar hopplöst att få tag i vanlig matjord här (norra Stockholm/södra Roslagen). Verkar bli hänvisad till butikernas påssortiment i år också . Om någon har något tips på annat så mottages det tacksamt. Vill helst undvika jord tillverkad av torv.Nu har det handlats jord för hela slanten.
Först lunch sen ska jag ut i trädgården och börja.
Visa bifogad fil 90182
Jag hade bara tur, de hade knappt jord där jag köpte matjorden. De hade stått still förra veckan. Tror jag fick det sista de hade. Verkar va bra tryck nu.Å vad avundsjuk jag blir! Verkar hopplöst att få tag i vanlig matjord här (norra Stockholm/södra Roslagen). Verkar bli hänvisad till butikernas påssortiment i år också . Om någon har något tips på annat så mottages det tacksamt. Vill helst undvika jord tillverkad av torv.
Vi köpte i storsäck med hemleverans. Typ 8 kubik tror jag, maken som beställde. Tror han var inne på snabbgrus.se och han sa att för några veckor sedan fanns inte jord att beställa, men nu gick det så jag tror helt enkelt att de börjar sälja det när de utför grävarbeten i andra trädgårdar? Och att det är först nu det gått att gräva liksom, så fortsätt hålla utkik du!Å vad avundsjuk jag blir! Verkar hopplöst att få tag i vanlig matjord här (norra Stockholm/södra Roslagen). Verkar bli hänvisad till butikernas påssortiment i år också . Om någon har något tips på annat så mottages det tacksamt. Vill helst undvika jord tillverkad av torv.
Tänkte fråga här, verkar som många här riktigt bra koll gäller växter. Behöver man och isåfall vad för näring till tomater, jordgubbar och gurkplanta? Alla står i kruka då är på balkongen ska tilläggas
Tänkte fråga här, verkar som många här riktigt bra koll gäller växter. Behöver man och isåfall vad för näring till tomater, jordgubbar och gurkplanta? Alla står i kruka då är på balkongen ska tilläggas
Får göra ett nytt försök, de som hade "förr om åren" har köpts upp av större aktörer och verkar inte sälja till privatpersoner längre. På Hagbytippen gjorde (gör?) de egen jord av kompost, men nu verkar de antingen ha lagt ner eller så säljer de bara till företag/kommuner.Jag hade bara tur, de hade knappt jord där jag köpte matjorden. De hade stått still förra veckan. Tror jag fick det sista de hade. Verkar va bra tryck nu.
Edit: har ni någon lastbilscentral eller liknande som säljer? Jag köpte matjorden från LBC, kanske värt å kolla upp om du inte redan har det.
Ah, det är synd. Killen kom hem å sa att han hade hört på nyheterna att det är brist på jord. Om det är så kanske det inte är konstigt att det är svårt att få tag på och att jag hade extrem tur.Får göra ett nytt försök, de som hade "förr om åren" har köpts upp av större aktörer och verkar inte sälja till privatpersoner längre. På Hagbytippen gjorde (gör?) de egen jord av kompost, men nu verkar de antingen ha lagt ner eller så säljer de bara till företag/kommuner.