Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mina marsvin åt kirskål så att det stod härliga till
Jag vet inget om hyrlagen, men hur menar du att kirskål inte är "något vanligt ogräs"? Högst vanligt där jag bor iaf.
För att få bort kirskål är det täckning eller klippning dom gäller. Jag har kirskål nästan i alla rabatter, men jag håller det i schack med att dra upp och mata kaninerna med och klippa gräsmattan och kanterna ordentligt.
är det inte enklare med en dos Roundup ?
Ok, att hyrevärd inte behöver upplysa om att kirskål finns i trädgården är ni tydligen rörande överens om! Men inte att hon borde upplysa om att det inte är gräsmatta på ca 1/3 av denna stora trädgård utan enbart kirskål och nässlor där? Jag ska fråga henne om hon kan tänka sig att bekosta gräsmatta på rulle, tror det är det enda som skulle hjälpa.
Jag har höns och dom går i en stor elnäts-inhängnad med nästan bara kirskål. Tyvärr så äter dom den inte! Jag har hört att andrs höns gör det men mina är väl präglade på att käka gräs då dom var små och då äter dom helst det. Kokar jag kirskålen så äter dom däremot. Ja, jag käkar lite av den själv. Men enbart den mängd jag har stående nu och ska ut och nacka skulle räcka till hundra grönsakapajer eller femtio liter stuvning eller så... Jag har inte storkök.
Mina marsvin åt kirskål så att det stod härliga till
Nej enklast är nog DDT eller dynamit.
Och jag som vill använda kirskål i matlagning ser det ingenstans! Antagligen för att jag inte är helt säker på hur det ser ut
Och jag som just skulle skriva att inte ens marsvin och kaniner tycker om det. Olika, tydligen. Eller var de väldigt hungriga när du gav dem kirskålen?
Ett mindre kärnvapenkrig är nog också mycket effektivt.
Med tanke på att du har haft trädgården över ett år så är det nog en hel del ditt eget fel att du har så mycket kirskål och brännässlor... Det gäller att hålla efter direkt på våren när de kommer för att hålla efter, det tog nog inte mer än en sommar för mig att öka beståndet av kirskål och brännässlor efter svärmor, när hon bodde här fanns inget av det, men å andra sidan så ägnade hon hela dagarna åt att rensa ogräs så fort snön försvann, personligen står jag hellre ut med kirskål och lite brännässlor och har lite roligt emellanåt istället.
Men där är det ju ca 4 x 15 meter med bara kirskål och nässlor!
men å andra sidan så ägnade hon hela dagarna åt att rensa ogräs så fort snön försvann, personligen står jag hellre ut med kirskål och lite brännässlor och har lite roligt emellanåt istället.
Du har helt rätt i att Kirskål inte är ett "vanligt" ogräs , eftersom det togs hit av munkar för att odlas o användas som "mat".