Jag har inte varit hos dig ännu. Tänker att jag borde hinna med det efter kursslutet 17/12.Här blir det definitivt INGA tomater Alla mina 3 frysar innehåller tomater i någon form,mina grannar o vänner hatar mig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har inte varit hos dig ännu. Tänker att jag borde hinna med det efter kursslutet 17/12.Här blir det definitivt INGA tomater Alla mina 3 frysar innehåller tomater i någon form,mina grannar o vänner hatar mig
Jag har redan sått några chilli och paprikor . Men bara några för lite tidigare skörd, det blir fler senare.
Jag vill ha lite fina blommor i år på vår inglasade altan, tips på sorter som trivs i växthusklimat? Spelar inte någon roll om de är ett eller fleråriga.
Klänglilja!Jag har redan sått några chilli och paprikor . Men bara några för lite tidigare skörd, det blir fler senare.
Jag vill ha lite fina blommor i år på vår inglasade altan, tips på sorter som trivs i växthusklimat? Spelar inte någon roll om de är ett eller fleråriga.
Åh, vilken finKlänglilja!
Tack, dom ska jag kolla uppBlyblomma! Oemotståndliga himmelsblå söta blommor. Hoppas övervintra min, köptes i år. Sedan sådde jag maurandia/lejongapsranka (fröer på Impecta) och gör ett försök att övervintra en sådan också, fina hängande rankor med söta lila blommor.
Gyllenbär är superenkla och trevliga, spotar ur sig frukter hela sommaren. Jag är ett stort fan av dom. Jag har dom i växthus.Jag har nu suttit som en äkta trädgårdsnörd och botaniserat bland fröer som jag vill köpa. Det är lite diverse som är av intresse i år. Jag har bl.a. valt pepino, violspikklubba, indisk spikklubba, änglatrumpet, sparris, kronärtskocka, maurandia, silvernjurvinda, gyllenbär, kapkrusbär, dahlia, ampeljordgubbe och tomat "Vilma".
Det mesta av detta är saker jag inte har odlat. Det är bara tomaten och dahlian som jag är bekant med.
Någon som har erfarenhet av något av det andra?
Kronärtskocka odlade jag och föräldrarna i somras för första gången. Mina fick inte jättemycket kärlek och gick aldrig i blom men blev ganska stora vissa av dem. Mina föräldrars älskade livet och gav så mycket blommor att vi inte åt upp allt. De stod glest i lä med full sol hela dagen. Välgödslat med hästgödsel. Nu testar de att övervintra dem.Jag har nu suttit som en äkta trädgårdsnörd och botaniserat bland fröer som jag vill köpa. Det är lite diverse som är av intresse i år. Jag har bl.a. valt pepino, violspikklubba, indisk spikklubba, änglatrumpet, sparris, kronärtskocka, maurandia, silvernjurvinda, gyllenbär, kapkrusbär, dahlia, ampeljordgubbe och tomat "Vilma".
Det mesta av detta är saker jag inte har odlat. Det är bara tomaten och dahlian som jag är bekant med.
Någon som har erfarenhet av något av det andra?
Sitter på föreläsning med Anders Folkesson, författare till Jordkokboken. Mycket intressant!
Jag började förra månaden med att sätta vitlök, lite morötter och kastade ut smultronfröer. Nu vid julledigheten blir det chilifrön och sedan är det full gångKan vi snabbspola till mars jag vill odla nu och måla pallkragarna men det är ju så kallt och fuktigt så det lär ju inte torka innan mars
Först skulle jag behöva få upp fönster på altanen eller först måste jag hitta fönster som passar och inte är för dåliga inte för långt bort allra helst spröjsade englas med gammalt glas