Jag tycker helt klart det ser ut som någon typ av gurka/melon/pumpaVad gör tomaten sällskap tro? Funderade på djungelgurka men den har mycket tydligare nerver. Visa bifogad fil 67506
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker helt klart det ser ut som någon typ av gurka/melon/pumpaVad gör tomaten sällskap tro? Funderade på djungelgurka men den har mycket tydligare nerver. Visa bifogad fil 67506
Visa bifogad fil 67524Nu är potatisen satt... Och smakad på?! Tydligen viktigt att veta att vi sätter en god sort hälsar lilla trädgårdsmästaren!
Grannen kom förbi och undrade om jag inte var för tidigt ute, men det stod mars-april på påsarna så det måste väl kunna bli bra?
Ca 8 grader i jordtemperatur vill potatisen ha även om det finns sorter som tål lite kyligare som tex den finska sorten Timo.
Tyst! Det har vi nog absolut inte här
Har jag alltså dödat den nu, eller gror den bara lite senare?
Njä men är jorden fuktig också finns det risk för att de ruttnar. Är jorden riktigt kall och det blir några nätter med minusgrader så de fryser ruttnar de nästan garanterat.
Morgondagens projekt kanske blir att gräva upp potatislandet igen då
Här brukar vi sätta potatis när maskrosorna blommar.Morgondagens projekt kanske blir att gräva upp potatislandet igen då
Nja, här övervintrar potatisarna i landet jag bor i zon 4. Du kan nog ta det lugnt. Men potatisen lär inte börja gro förrän jordtemperaturen uppnår 8 grader.Morgondagens projekt kanske blir att gräva upp potatislandet igen då
Nja, här övervintrar potatisarna i landet jag bor i zon 4. Du kan nog ta det lugnt. Men potatisen lär inte börja gro förrän jordtemperaturen uppnår 8 grader.
Jag hittade potatis i mina pallkragar för ett tag sedan som överlevt hela vinternMorgondagens projekt kanske blir att gräva upp potatislandet igen då
Jag hittade potatis i mina pallkragar för ett tag sedan som överlevt hela vintern
Ja, men vi hade -15/-20 i vintras.Men du är i zon 1 eller hur?
Potatis övervintrar hos mig med. Bor också i zon 4. Jag har blivit lite nojig över att inte få upp all potatis, för det slår liksom aldrig fel och så får jag potatis på ställen där de inte ska växa igen. Det är främst tidig potatis jag odlat, eller bara fått gratis utan ansträngning.Nja, här övervintrar potatisarna i landet jag bor i zon 4. Du kan nog ta det lugnt. Men potatisen lär inte börja gro förrän jordtemperaturen uppnår 8 grader.
Ja, men vi hade -15/-20 i vintras.