Gurka kan sura lite om det blir kallt, tomater, paprika och chili brukar klara sig bra.Tack!
Jag kan öka temperaturen från tio till 15ish så det löser sej nog. För jag tänker inte vilja ha lägre temp i sovrummet iallafall
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gurka kan sura lite om det blir kallt, tomater, paprika och chili brukar klara sig bra.Tack!
Jag kan öka temperaturen från tio till 15ish så det löser sej nog. För jag tänker inte vilja ha lägre temp i sovrummet iallafall
Inte mer än om grenar korsar sig eller skaver mot varandra. Man kan formklippta den om man vill, men man måste inte.Ska purpurapel beskäras?
På listan över saker som inte blev av i fjol: björnbär. Brukar man kunna köpa buskar på våren? Ger de i så fall bär första året?
Och bör jag satsa på att så smultron eller köpa färdiga plantor tro?
Sallad, rädisor, jordgubbar dill och potatis.Vad är det enklaste man kan odla i trädgården om man inte har växthus. Tomaterna växte som bara den ifjol men utöver det?
Sockerärtor, sallad, bondbönor, morötter, rädisor, rödbetor. Sockerärtor tycker jag är det absolut enklaste, de till och med gödslar sig själva.Vad är det enklaste man kan odla i trädgården om man inte har växthus. Tomaterna växte som bara den ifjol men utöver det?
SquashVad är det enklaste man kan odla i trädgården om man inte har växthus. Tomaterna växte som bara den ifjol men utöver det?
Vad är det enklaste man kan odla i trädgården om man inte har växthus. Tomaterna växte som bara den ifjol men utöver det?
Står på min villhöver-lista.Vad tycker vi om purpurfläder?
Har hittat en omplacering. Planerad att stå i en rabatt där inget överlever.Står på min villhöver-lista.
Vad tycker vi om purpurfläder?
Lägger till mangold och spenat.Sockerärtor, sallad, bondbönor, morötter, rädisor, rödbetor. Sockerärtor tycker jag är det absolut enklaste, de till och med gödslar sig själva.
Vi har en i zon 4 inte skyddat läge öht, trängs med rosenhallon varje år
Men varför bara till zon 3
Jag köpte en begagnad kvarn förra året. Ska försöka sälja den i år, tyckte att den mer gjorde bitar än flis. Det finns vals och kniv att välja mellan och jag tror att man ska välja kniv om man vill ha flis?Någon i tråden som har erfarenhet av kompostkvarn/flistugg?
Jag vill ha flis i gångarna och tycker det är ett bra material till både det ena och det andra. Det blir ju en hel del grenar och ris som vi just nu bara häver på hög. Känns väldigt onödigt. De tjockare grenarna går direkt till vårt risgärde.
Men vad ska man välja? Bensindriven flistugg är dyrt och jag vet inte om det är så nödvändigt för mig. Känns spontant som att det skulle räcka med en kompostkvarn.
Biltemas kompostkvarn är bäst i test enligt Råd & Rön, är själv sugen på den...Någon i tråden som har erfarenhet av kompostkvarn/flistugg?
Jag vill ha flis i gångarna och tycker det är ett bra material till både det ena och det andra. Det blir ju en hel del grenar och ris som vi just nu bara häver på hög. Känns väldigt onödigt. De tjockare grenarna går direkt till vårt risgärde.
Men vad ska man välja? Bensindriven flistugg är dyrt och jag vet inte om det är så nödvändigt för mig. Känns spontant som att det skulle räcka med en kompostkvarn.
Vi har en kompostkvarn från bosch och jag skulle inte anse att den gör flis utan den krossar/tuggar materialet. Hos oss blir det till jord mha bokashi.Någon i tråden som har erfarenhet av kompostkvarn/flistugg?