Ja, vi fick något enstaka på en av plantorna vi köpte i somras. Den hade eventuellt blommor när vi köpte den. Men annars fick vi inget på de jag köpte då. Sonen fullkomligt älskar hallon så hoppas det blir lite mer denna sommar. Jag troooor jag köpte två plantor till och jordslog dem innan vintern, ihop med två blåbär. Det borde vara två blåbär och två hallon.
Nåja, föräldrarna har mängder med hallon men det är så härligt att låta honom gå och plocka bär själv medan man grejar i trädgården.
Som vanligt i början på året har jag en massa roliga idéer för trädgården. Får se vilka vi hinner med i år. Just nu är jag insnöad på en gammal rund rabatt som är bland det första man ser när man svänger upp i trädgården, framför vårdlönnen i full sol. Den är invaderad av praktlysing och de flesta andra blommor är borta så den ska göras om helt. Blev plötsligt sugen på något miniträd i mitten med fin vårblomning såsom rosenmandel eller japanskt körsbär, eller mer praktiskt ett minifruktträd, eller uppstammad vinbär... eller...