Jag hade låtit bli plasten. Låt lådan hålla så länge den håller, tänker jag.Jag byggde ju en stor låda för ett tag sen som jag tänkte plantera i. För att lådan ska hålla bättre tänkte jag klä den invändigt med åldersbeständig plast. Men då är frågan: törs jag det? Eller innehåller det gifter som kan läcka ut i trädgården? På Byggmax hemsida står det att deras plast inte ska användas i samband med odling då den är ålders- och alkalier-stabiliserad. På Biltemas hemsida står det att deras plast är av miljövänlig polyeten, men det står inget alls om den är behandlad på något sätt. Det borde den kanske vara då den påstås vara åldersbeständig?
Om jag inte kan använda plast, vad sjutton ska jag använda då? Eller ska jag köra utan något? Lådan står ju ändå på marken, men då ruttnar den ju bara underifrån. Jag tror att planken är målade med svart slamfärg då virket är från mitt gamla staket.
Så jag kommer liksom ingenstans med projektet för jag vet inte hur jag ska göra. Det är som vanlig med andra ord. Jag funderar alltid hur länge som helst på bästa lösningen för allt.