Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)
Nu är jag jättenervös över detta men en presentation kan kanske vara på sin plats... Jag trodde ju INTE att det skulle bli SÅHÄR men är man galet förtjust så ramlar man lätt dit. Ett, två, TRE!
Suspicious Trouble (Bubbel, Trubbel, Pubbel, Lilla P)
Solid Paint, undan ett fullblod.
runt 155 cm bak och 150 cm fram i dagsläget.
När han kom för 6 månader sen för att leka med mina andra hästar under vintern trodde jag ju aldrig att han skulle stanna, men ju längre tiden gick ju större blev intresset för western och jag började träna detta på min arab och "hittade ett hem i hästhållningen, ridningen". Så nu när det började dra ihop sig och Bubbel skulle hem igen (oktober-mars var det sagt) så kändes det konstigt och vips!
så var det klirrat och plånboken blev tom
.
Under vintern så har han fått lära sig att hans plats inte är på mig utan vid sidan om och att det inte är okey att passera mig när jag stannat. Han är även sutten på ett antal gånger, promenerad med i månsken, bäckmörker och i grannbyn (10 hus, en järnväg och 2 hästar
) och i helgen fick han sitt prov då vi gick ner till byn och sedan red hemåt igen. Han var så himla duktig och jag kunde utan minsta svårigheter få upp honom i trav ett par steg (som jag kunde reglera med sitsen!
)
Nu gäller det bara att hitta en utbildningsplan för våren och sommaren... Men jag har ju en innibomben duktig tränare att använda mig av så det blir nog inga större problem. Jag älskar honom och han kompletterar både mig och min arab på alla sätt och vis. Mamma och pappa kommer iaf inte behöva att springa med foderhinkar för att samla in fårflocken i sommar, det planerar jag att göra till häst!
såhär såg det ut när han kom
(usch, jag börjar nästan gråta av lycka igen...)