Träckprov.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Cillen89

Trådstartare
Hur tillförlitligt är det? Jag har hört att det finns vissa ägg, larver, maskar som man inte kan se via träckprov, stämmer det? Känns ju inte kul att punga upp 600 kr för båda mina hästar och sedan inte vara 100% säker på att hästen är fri från parasiter.

Har aldrig testat det här med träckprov innan, och efter att jag avmaskade båda mina hästar i lördags, så såg jag stungflugelarver(!!!) i ena hästens skithög idag :eek: :eek: Vilket aldrig hänt innan, så nu funderar jag på att ta träckprov för att veta om hästen är fri eller behöver ha mer avmasking.

Och då kom jag till hemsidan "Kolla masken", men när jag kom fram till kassan så förstår jag inte fraktsättet, det står;
"Välj fraktsätt; Brev (Max 500)
Brev (Max 1500)
Paket (Privatperson)
Paket (Företag)

Vad ska man välja? Det är 2 st jag ska köpa.

Sv: Träckprov.

Styngflugan fick dom förra året och nu är dom klar att komma ut. Du ser ju styngflugans ägg..dom sitter ju på UTSIDAN av hästen..dom syns inte i träckprov. Men gör som Madick säger, läs den nålade tråden om avmaskning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 519
Senast: Mia_R
·
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 961
Senast: Lyckan i Halland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025