M

MaddeO

Fy f*n så irriterad jag är nu! :mad:
Bestälde hem TR som kom idag.
Glad öppnar jag mitt paket och ut väller femtielva små lappar och fyra TR. Jaha, tänker jag och tar upp en av lapparna och börjar läsa; ändringar 2004. Sen kollar jag på TRen och ja, mina farhågor besannas. Jag har alltså fått TR från 2003 hemskickade och på alla lappar står ändringar gjorda fram tills idag. :mad:
Varför skickar dom inte ut TR från 2005?
Dom lär ju ha behövt trycka upp nya ex sen 2003 och varför då inte ta med ändringarna i dom?
Någon som vet varför?

En mycket arg Madde :mad: :mad: :mad:

Sv: Tr

Jaha, vad kul att jag inte kunde vänta ett par månader då...

Tycker förresten att det är skitdumt, dom måste ju ändå trycka upp fler ex, så varför inte trycka dom uppdaterade... Skitdumt!

Tack för svaret iaf!

håller med dig de e bättre att dom sätter in uppdateringarna i TR:na när dom trycker nya för dom där små lapparna slavarman ju lätt bort

Jag röstar för nya TR med ändringarna I

MaddeO skrev:
Jaha, vad kul att jag inte kunde vänta ett par månader då...

Tycker förresten att det är skitdumt, dom måste ju ändå trycka upp fler ex, så varför inte trycka dom uppdaterade... Skitdumt!

Tack för svaret iaf!

För att det inte är så lätt att bara göra en liten ändring och sedan trycka upp nya, det krävs ganska mycket jobb för att få till layouten när ändringar görs.

Ja visst förstår jag att det är mycket jobb, men det får man väl ta. Jag skulle hellre betala några kronor extra och få uppdaterade TR än att få femtielva smålappar som jag fick nu.
Tycker också det är något dom borde informerat om när jag beställde.

Så mycket ändringar som kommer hela tiden så borde det tryckar upp TR oftare än det gör, för jag håller med om att det är frustrerande med alla smålappar. Och två och ett halvt år efteråt :(

Problem med layouten borde väl inte vara så stora problem med dagens alla dataprogram. TR borde väl redan finnas inlagt i ett programm på Ridsportsförbundet och varför då inte lägga in ändringarna allteftersom dom görs och sedan trycka upp nya upplagor så fort de gamla är slut eller minst 1 ggr per år.

När senaste TR kom 1 jan 2003 så innan februari hade gått så fanns det redan hur många ändringar som helst. Behöver man först och främst göra så många ändringar? När lagändringar sker så är det ju oftast kommande halv eller helårs skifte. Varför gör man inte samma med TR? Att ändringar börjar gälla fr o m nästa TR :idea: . Vad mycket lättare att då hålla reda på det. Finns det verkligen så många regler i TR så att det skulle bli katastrof och kaos om dessa inte blev ändrades med omedelbar verkan? I så fall vill jag frågasätta kompetensen på dessa som hittar på reglerna i TR.

Norge, FEI mfl. lägger ut sina TR kompletta på nätet och ändrar en gång per år =årsskiftet :bow: . Men då förlorar väl Svrf för mycket pengar. Annars borde det ju vara betydligt lättvindigare för dem. :smirk: Samma sak gäller dressyrprogram. Lägg ut dem!!!!
Som exempel kan nämnas TR för arrangörer och banbyggare började gälla januari 2003, november 2003 var de klara i tryck, men det var 2003 års TR som ingen kände till som man skulle följa i 10 månader. Hur proffsigt är det :confused:
En annan sak är att det borde vara lönsamt för dem att ta in en jurist eller åtminstone svenska kunnig för att gå igenom de tveksamheter och motsägelser som finns genomgående i TR I-VI, det skulle spara många tolkningstvister om TR hade bättre språk. :D
Nu har jag gnällt nog för idag, håller fullkomligt med dig att det är super B.

ridsportförbundet håller på att utreda konsekvenserna av att lägga ut TR på nätet. De ekonomiska konsekvenserna får man väl förmoda att de menar.

Får dom inte tillräckligt med pengar genom licenserna.... man kan ju tycka det iaf, eller så kanske dom ska ta och skrota den "bra medlemstidningen" så kanske dom får lite pengar över...... eller sänka löner och fallskärmar till sina kära anställda och förtroendevalda.....

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund *LÅÅNGT* OHH:mad: :mad: :mad: :mad: vart ska jag börja!? jag e sååå j*vla less på min hund att för tillfället skulle det vara SÅÅÅÅ...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
8 126
Senast: Nikkis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar