Menar du att det ska finnas ponnyklasser för vuxna eller att alla ponnyklasser ska tillåta att vuxna tävlar?
Precis som jag skrev. Två åldersklasser. Sedan får domaren bedöma så ekipaget är proportionerligt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Menar du att det ska finnas ponnyklasser för vuxna eller att alla ponnyklasser ska tillåta att vuxna tävlar?
Jag är med på tåget om bettlöst, mjukare kavajkrav och lättridning. Däremot fattar jag inte grejen med vuxna ponnyklasser? Är ju som bara att ta sin ponny och tävla bland stora hästar, jag ser inte problemet där ärligt talat. Som ponnyryttare borde jag om nån förstå problematiken tycker jag.
@Habina Det garanteras vl ändå inte kort bana bara för att det blir vuxna ponnyklasser? Det beror väl helt på om de klasserna kommer att gå på ponny el hästtävlingar.
@Habina Ja det vet jag. Men, om det kommer vara vuxna ponnyklasser är det inte alls säkert att de kommer att gå på ponnytävling. De kan ju precis likagärna gå på storhästtävling och i de programmen som är vanligast förekommande där. Mao är vilket program som är på vilken tävling en arrangörsfråga och inte en TR-fråga.
Precis som jag skrev. Två åldersklasser. Sedan får domaren bedöma så ekipaget är proportionerligt.
Mitt förslag var alltså att vuxna får rida ponny i samma grupp som ungdomar som är över 16 år.
En begränsning per häst tycker jag skulle vara bra!Kanske en begränsning för antal starter per helg, vecka el månad? Finns ju exempel på ryttare som har gjort över 70 dressyrstarter på ett år.
En begränsning per häst tycker jag skulle vara bra!
Jag skulle vilja att Rambo Micklem med ring på nosgrimman blir godkänd att tävla i. Min häst har ett sådant träns och det känns väldigt onödigt att köpa ett exakt likadant, men utan ring, om vi nu någonsin kommer ut på tävlingsbanan...
Ta bort ringen är inget alternativ eftersom den används...
Ja självklart menar jag per häst med tanke på att en och samma häst hade gjort över 70 starter på ett år. Har för mig att den gjorde runt 10 starter inom loppet av 5-6 dagar. MsvB-nivå. Om det nu finns folk som inte begriper bättre så verkar det finnas ett klart behov av att begränsa antalet starter per månad tex.En begränsning per häst tycker jag skulle vara bra!
Helt absurt. Har de ingen tränare med huvudet i behåll undrar man ju då? Denne borde ju kunna säga ifrån.Ja självklart menar jag per häst med tanke på att en och samma häst hade gjort över 70 starter på ett år. Har för mig att den gjorde runt 10 starter inom loppet av 5-6 dagar. MsvB-nivå. Om det nu finns folk som inte begriper bättre så verkar det finnas ett klart behov av att begränsa antalet starter per månad tex.
Vi var många som ifrågasatte detta. Det mest absurda i det hela var att hen tilldelades något pris på Ryttargalan eftersom hen hade lyckats samla ihop en massa poäng genom alla placeringar. Så ridsportsförbundet belönade ryttaren som offrat sin häst för sin egen vinning och framgångs skull. Hästen togs bort något år efter om det nu var pga någon skada el återkommande kolik. Jag minns inte riktigt,Helt absurt. Har de ingen tränare med huvudet i behåll undrar man ju då? Denne borde ju kunna säga ifrån.