toxoplasma eller vanlig huvudvärk?

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

FridaJ

har i två dagar nu haft en molande huvudvärk och känner mig mer illamående än vanligt (varit sjukskriven sen okt för att jag spyr så ofta..)

vi har två kissemissar som både är ute och inne, de har kattlåda inne men den har jag inte rört sen jag blev gravid, sambons ansvar nu. dessutom använder de den väldigt sällan.

vad tror ni? behöver jag vara orolig eller är det en vanlig förkylning på g? eller en envis huvudvärk kanske? influensan går ju tydligen också..

finns det någon här inne som varit drabbad? vad blev följderna? vill ju inte att bebis ska ta skada..
 
Sv: toxoplasma eller vanlig huvudvärk?

Kan du inte ringa ut till MVC för att vara på den säkra sidan? Svårt att avgöra vad det kan vara genom en tråd bara.
 
Sv: toxoplasma eller vanlig huvudvärk?

FridaJ skrev:
har i två dagar nu haft en molande huvudvärk och känner mig mer illamående än vanligt (varit sjukskriven sen okt för att jag spyr så ofta..)

vi har två kissemissar som både är ute och inne, de har kattlåda inne men den har jag inte rört sen jag blev gravid, sambons ansvar nu. dessutom använder de den väldigt sällan.

vad tror ni? behöver jag vara orolig eller är det en vanlig förkylning på g? eller en envis huvudvärk kanske? influensan går ju tydligen också..

finns det någon här inne som varit drabbad? vad blev följderna? vill ju inte att bebis ska ta skada..
jag tror inte att det är toxoplasmos, den är du högst troligast redan imun mot, om du haft katterna sedan tidigare. Kan du vara uttorkad för att du spyr mycket? Spänd pga ändrade sovvanor etc.?
 
Sv: toxoplasma eller vanlig huvudvärk?

kissekatterna har vi haft sen de var små och de fyller tre nu i år och jag har haft andra katter tidigare.

har varit i stallet och kvällsfodrat nu och huvudvärken är nästan borta! tänk vad lite stalldoft kan göra :love:
 
Sv: toxoplasma eller vanlig huvudvärk?

om det inte är bra imorrn så ringer jag mvc.. men jag hoppas på att det är en förkylning som ligger och gror!
 
Sv: toxoplasma eller vanlig huvudvärk?

Har du kollat ditt blodtryck på länge?

Jag hade också ont i huvudet den sista månaden, men det gick över när jag drack kopiösa mängder med vatten och släppte ner axlarna *spänd* :crazy: .
 
Sv: toxoplasma eller vanlig huvudvärk?

Huvudvärk och ständigt törstig är för mig en del i min havandeskapsförgiftning :crazy:
 
Sv: toxoplasma eller vanlig huvudvärk?

bananabambi skrev:
Huvudvärk och ständigt törstig är för mig en del i min havandeskapsförgiftning :crazy:
Fast det fick inte jag!

Det är också ganska "normala" symtom om man inte dricker mycket, bebisen byter ju fostervatten ofta.
 
Sv: toxoplasma eller vanlig huvudvärk?

är bättre idag men inte helt 100.. missade tfn tiden på mvc.. suck. måste vänta tills på måndag..

mitt blodtryck är tydligen lågt, kollade för två veckor sen ungefär. har alltid varit lågt.

jag är väldigt dåååålig på att dricka! vaknar på natten och är jättetörstig och dricker då massor, men bara på natten.. skumt..
detta gör att jag måste springa på toa flera ggr/natt och det rubbar helt klart sömnen så när jag väl sover, sover jag så hårt så jag snarkar *fniss* kanske därav huvudvärken :confused:
 
Sv: toxoplasma eller vanlig huvudvärk?

ser i kalendern att jag har vanligt rutinbesök hos bm på tisdag så jag kan nog vänta tills dess.. (drar mig för att ringa....:crazy: )
 
Sv: toxoplasma eller vanlig huvudvärk?

vill bara berätta att idag mår jag som vanligt igen! :) troligtvis hade jag huvudvärk pga dålig sömn bara men jag stissar lätt upp mig i onödan.. :smirk:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
18 337
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 308
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Jag tror det här forumet passar bäst till min fråga, har någon här varit "skengravid"? Jag tänker att hundar ju kan bli skendräktiga och...
Svar
11
· Visningar
7 204
Senast: Tora
·
Övr. Barn (OBS! Långt) Har ett problem jag gruvat mig över länge nu och hoppas på att få hjälp med lite nya tankar... Jag är gift sedan många...
2 3
Svar
59
· Visningar
17 912
Senast: Björk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp