toulon sverige

ville90

Trådstartare
hej
jag har ett sto jag förhoppningsvis ska betäcka med hingsten Toulon . men då är frågan om någon i Sverige har import tillstånd för sperma från den hingsten i belgien. man ska tydligen ha något sånt ??? och något import konto hos dhl? alla tips är jag tacksam fördådet är i senaste laget men en skada häst påskynade det hela.
 
hej
jag har ett sto jag förhoppningsvis ska betäcka med hingsten Toulon . men då är frågan om någon i Sverige har import tillstånd för sperma från den hingsten i belgien. man ska tydligen ha något sånt ??? och något import konto hos dhl? alla tips är jag tacksam fördådet är i senaste laget men en skada häst påskynade det hela.

Fråga på en seminstation. Det där har jag aldrig hört talas om. Hingsten måste stå på en EU-station om de ska få skicka färskt, annars är det fryst som gäller.
Jag beställde sperma ifjol direkt från hingsthållare och det krävdes ingenting från mig.
 
Sen är ju frågan hur fölugen ska reggas. Om den ska reggas ASVH så behöver den väl en ett-sto licens
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 987
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 466
Senast: Freazer
·
Avel Hej! jag behöver tips från er med mer erfarenhet. Jag har några ston på besök till min hingst, varav ett av dem aldrig varit betäckt...
Svar
9
· Visningar
1 395
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
656

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Gammal hummus?
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp