toulon sverige

ville90

Trådstartare
hej
jag har ett sto jag förhoppningsvis ska betäcka med hingsten Toulon . men då är frågan om någon i Sverige har import tillstånd för sperma från den hingsten i belgien. man ska tydligen ha något sånt ??? och något import konto hos dhl? alla tips är jag tacksam fördådet är i senaste laget men en skada häst påskynade det hela.

hej
jag har ett sto jag förhoppningsvis ska betäcka med hingsten Toulon . men då är frågan om någon i Sverige har import tillstånd för sperma från den hingsten i belgien. man ska tydligen ha något sånt ??? och något import konto hos dhl? alla tips är jag tacksam fördådet är i senaste laget men en skada häst påskynade det hela.

Fråga på en seminstation. Det där har jag aldrig hört talas om. Hingsten måste stå på en EU-station om de ska få skicka färskt, annars är det fryst som gäller.
Jag beställde sperma ifjol direkt från hingsthållare och det krävdes ingenting från mig.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
675
Senast: Roheryn
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
813
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 624
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar