Totilas - cirkus eller drömdressyr

Sv: Totilas - cirkus eller drömdressyr

Man kan inte säga annat än att Totilas får dom som inte ens är intresserad av hästsport att lyfta på ögonbrynen och med tanke på att det är ridsportens tråkigaste gren för den oinvigde att titta på så säger det rätt mkt!!

Jag har svårt för det de "ihopdragna" huvuderna inom TR Dressyr och jag är en fullblodsmänniska.
MEN jag kan inte säga något annat än att Tolitas är sjukt vacker och rör sig fenomenalt!
Han är en nog den som skulle kunna få mig att skaffa mig ett varmblod(halvblod) vid sidan av fullbloden. Dock skulle det krävas ett fullblodssto som mor till avkomman;)

problemet med Totilas är att hästen är helt fantatisk, han gör så mycket rätt trots den konstiga träningen och ridningen

tittar man på bilden - så visar den ju inte en häst som arbetar korrekt - bilden är ju nästan grotesk :o

Problemet är att ingen kan se alla "kvitton" på en häst samtidigt - och jag undrar vad den som valt bild kan om Dressyr - deb vet inget om dessa "kvitton" i alla fall

Hm kollade upp vem det var :angel:

Och hon glömde lämpligtvis bort - vad Lette skrivit senare om saken - att det går för långt mot det spektakulära

Och Stephen Clarke Hejja - han kan inte skilja på hästens egenskaper och hur den visas

Varför bryr jag mig när det är på den intellektuella nivån :confused:

Hm man kanske borde läst Stephen Clarke artikeln i original :grin:

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan jag skriva här? Eller, klart att jag kan, men vad ska jag skriva? Behöver skriva ner några tankar. Känns som om jag står där vägen...
Svar
6
· Visningar
851
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Bara en enda ridlektion denna vecka också, och jag vet att det är bra för min arm men det känns lite futtigt... Nästa vecka är jag dock...
Svar
0
· Visningar
677
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I går fick Matthias Alexander Rath och Totilas över 82 procent i Grand Prix Special i belgiska Kapellen. Här kan du se det tyska...
Svar
0
· Visningar
352
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är en sak som jag tycker är väldigt fascinerande med ridningen nu! Det är ju så att min skadade arm fortfarande är väldigt svag och...
Svar
0
· Visningar
547
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama