Total Recall Videos

HotrodKitten

Trådstartare
Hamnade av en slump på Total Recall Videos youtube-sida, hittade massa fina filmer från fälttävlan i England.
(Men jag reagerar också på att säkerheten verkar vara mycket lägre vid tävling; i en film korsar en bil bansträckningen så ryttaren nästan krockar med bilen, folk sitter upp efter avramlingar, i team chasingen fortsätter man trots att en ryttare ramlat av och den lösa hästen springer med trots hängande tyglar och stigbyglar, folk krockar osv.. Är det så?)

Men så till min egentliga fundering, jag är inte så hemma i fälttävlanskretsar själv, men ni som har lite vana.. Vart tror ni att man skulle ta vägen efter stocken som är 1,30 in i denna filmen? Jag fattar verkligen inte! Det ser verkligen ut som om de hoppar rakt in i träden.. Men ska man in i mellan?

http://www.youtube.com/watch?v=QEouF5-KA9I&list=UUCSasSCv3oWuof9n3ff8xFA

Sv: Total Recall Videos

I just den filmen du länkar till är ju flera av klippen 15-20 år gamla. Så ser det inte ut längre.. Jag tror jag känner igen stocken och man ska ner till höger om jag inte minns fel.

note to my self, rid inte på en bana med mycket träd, gör lagom ont att bara ramla av, att ramla in i ett träd är nog lite värre :/.

I just den filmen du länkar till är ju flera av klippen 15-20 år gamla. Så ser det inte ut längre.. Jag tror jag känner igen stocken och man ska ner till höger om jag inte minns fel.

Man får alltså inte hoppa upp om man ramlat av längre, osv? Är det det du menar?

ramlar man av så får man inte fortsätta ritten eller hoppa upp på hästen igen har jag för mig. varit hindervakt några gånger bara så vet inte exakta TR reglerna.

Man får alltså inte hoppa upp om man ramlat av längre, osv? Är det det du menar?

Nej det får man inte. Dessutom räknas det även som fall om hästen varit nere på ena bogen men rest sig igen.. som typ kan hända i ett vattenhinder, men det är ju jäkligt svårt att avgöra för en hinderdomare så jag tror att man friar hellre än fäller i de fallen.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 361
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
691
Senast: cassiopeja
·
Ekonomi & Juridik Tänkte slänga in detta inlägget som en ny tråd och uppdatera om hur mitt hästköp har gått men får skriva om detta inlägget vilket gör...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
25 896
Senast: Raja
·
Träning Hittade ett Youtube-klipp idag som fick mig att fundera tillbaka på ridskoletiden. Då nämndes det aldrig ett dyft om form eller "på...
2
Svar
25
· Visningar
4 364
Senast: ebel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar