Torrschampo på hund?

MM

Trådstartare
Kan man använda det?
Å finns det något speciellt för hund eller kan dom ha för människor?

Tänker på hundens öron (cavalier). När vi varit i stallet stinker hennes öron stall och jag vill undvika att tvätta dom varenda dag efter vi varit där. Tassarna får dock ett bad varje dag eftersom dom är svarta när vi åker därifrån.

Sv: Torrschampo på hund?

Ja, det går. Använder för att "tvätta" skägget inför utställningar när det inte finns rinnande vatten sådär lättillgängligt. Vet dock inget om märke eller så, har lånat de gånger jag behövt.

Okej, då får jag köpa och prova :)

Jobbigt för henne att gå runt med blöta öron hela dagarna efter hon varit med i stallet.

Det finns för hund, vet inte skillnaden mellan det och torrschampo för människor, men det kan ju vara bra att kolla så det inte är parfyrmerat och andra "onödiga" ämnen om du köper sånt för människor.

Det var lite så jag tänkte med parfym m.m., att det kanske finns något för just hundar.

Potatismjöl funkar bra på skimlars kissefläckar så det borde väl vara billigast och nyttigast.

Liknande trådar

Övr. Hund Undrar hur ni gör efter stallet med era hundar. Leriga från topp till tå oftast, speciellt okt-april Tvättar ni dom med schampo varje...
Svar
19
· Visningar
1 232
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 143
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 353
Senast: hollypolly
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar