Torrfoder som finns både här i och UK?

lil-sis

Trådstartare
Den lilla ettriga JRTn ska väl inom de närmsta månaderna flytta tillbaka till sin husse och matte, som är utflyttade till England (han har inte lämnat sina rabiesprov än men hur ofta behöver man göra om vaccinationen?).

Hur som helst så lär hon inte kladda med färskfoder på något vis, så jag tänkte fasa över honom på ett bra torrfoder som går att köpa både här i Sverige och i UK. Men vilket är bra?
De kommer åka lite fram och tillbaka, så därför fasar jag över redan nu, annars hade jag ju lika gärna kunnat fortsätta med blötmat tills han flyttar men han är lite känslig (och petig!).

Sv: Torrfoder som finns både här i och UK?

Är han känslig, så kanske James Wellbeloved vore nåt. Det finns väl även i UK.

Nästan alla märken som finns i Sverige, och som inte är svenska, finns i UK :) I princip bara att välja och vraka.

Jag flyttade over min till Orijen innan jag tog henne till Sverige och det lar finnas i UK ocksa.

royal canin mini adult hade vi på våran 14åriga JRT i alla år=)
annars finns väl husse där, och james wellbeloved duck and rice om vovven är känslig...

rabiesvaccinet ska väl tas om varje år om man vill in i england och dessutom ha ett godkänt titertest!

Han har varit hos mig i väntan på att de där första 120 dagarna ska gå. Nu har de gått men ägarna har inte bokat ngt blodprov ännu (bah).

Vi börjar med James Wellbeloved, Foderbilen hade kampanj på liten påse med kort datum (jo han äter oftast juniorfoder, faller ur annars. När han åt färskfoder fick han Klass Plus).

(han har inte lämnat sina rabiesprov än men hur ofta behöver man göra om vaccinationen?).

Det beror på vaccinet. Efter det att det var konstaterat att min hund hade skapat rätt mängd antikroppar så gav veterinären min hund ett vaccin som tas om vart tredje år. Finns andra vaccin som ges med kortare intervaller.

De reglerna gäller för att komma in i Sverige. Du måste kolla vad som gäller för UK så att det blir rätt intervaller.

Min tanke var snarare hur ofta grundvaccineringen inte räcker till för titerprovet efter 120 dgr.

Min tanke var snarare hur ofta grundvaccineringen inte räcker till för titerprovet efter 120 dgr.
Det är svårt att säga är ju olika för olika individer. Hursomheltst så försvinner ju kravet på titerprov 1 januari så om det inte går igenom är det bara att vänta till dess.

:rofl:

Då har han snart varit här i ett år.

Tills dess kanske jag har hunnit göra honom väluppfostrad :D

Liknande trådar

Övr. Hund Inte så vetenskapligt kanske, men nog så kul :P Man får väl ta det med en nypa salt! VÄDUREN 21 mars-20 april = impulsiv...
2
Svar
34
· Visningar
3 009
Senast: Atalantha
·
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
2 017
Senast: thea
·
Övr. Hund Västgötska Brukskarlsklubben :devil: :devil: :devil: :devil: Till dig som tänkt skaffa karl...
Svar
7
· Visningar
1 898
Senast: oseriös
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka