Torrfoder --> blötmat

MissFideli

Trådstartare
Nu har jag (typ) beslutat mig för att Malla och Bonnie ska äta blötmat istäållet för torrfoder.
Torrfodret är slut, blötmaten är framlagd. Men dom äter väldigt dåligt? Hur länge vågar man ha det så här? Dom äter, men inte alls så bra som jag vill.
 
Sv: Torrfoder --> blötmat

Jag har försökt i flera år men gett upp. Har du inget torrfoder alls hemma. Det kan funka lite bättre om man strör lite torrisar över blötmaten.

Mina får lite torrisar på kvällen men har faktiskt lärt sig att äta en del blötmat. Ja, i alla fall slicka av såsen/gelén.
 
Sv: Torrfoder --> blötmat

Det finns ju olika varianter av blötmat, antingen bitar i sås eller mer som paté. Ratar de bägge delarna?
 
Sv: Torrfoder --> blötmat

Fortsätt ge dem halva dagsransonen torrfoder dagligen så kan du hålla på ett bra tag och så erbjuder du blötmat så ofta du kan.
 
Sv: Torrfoder --> blötmat

Vår kräsna dam äter bara bitar i sås annars får de vara! All pate och sånt går bort så har du inte provar bitar i sås är de ett hett tips :)
 
Sv: Torrfoder --> blötmat

Hur mycket äter de då? En tetra om dagen tillsammans? Mer, mindre?

Att krossa ett par torrfoder-bitar i mortel och strö över blötmaten funkar annars för att få igång mina om de nån gång strejkar (Plommon kan göra det ibland, men inte Sami, han äter allt inklusive dammråttor).
 
Sv: Torrfoder --> blötmat

Kör mixat då!
Fri tillgång till blötmat och så halva portioner med torrisar morgon och kväll.
 
Sv: Torrfoder --> blötmat

Dom har gått på fri tillgång torrfoder. Ska jag ge 1 halv portion enligt påsens rekommendation?
 
Sv: Torrfoder --> blötmat

Testa att blanda i tonfiskspad (Vatten, inte olja). Det fick min katt att börja äta blötmat. Han äter gärna sorterna med sås, men äter ingen med gelé förutom Mjaus konservburk. Slickar dom bort såsen om du ger t ex "bitar i sås" så mosa ihop det istället.
 
Sv: Torrfoder --> blötmat

Tonfisk gillar dom. Ska man köpa tonfisk till katt då? För människotonfisk är väl för salt? Eller gäller det inte spadet?
 
Sv: Torrfoder --> blötmat

Tonfisk gillar dom. Ska man köpa tonfisk till katt då? För människotonfisk är väl för salt? Eller gäller det inte spadet?

Det spelar ingen större roll. Du kan hälla över mer kallt vatten vilket gör att salthalten späds ut. Det enda du vill komma åt är ett spad som luktar/smakar tonfisk så en burk kan räcka ganska länge om man blandar ut med kallt vatten.
 

Liknande trådar

Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 137
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
440
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 736
Senast: Krålus
·
Katthälsa jag har egentligen tänkt posta en tråd om torrfoder rätt länge, men eftersom jag har en bonusfråga så passar jag på att ställa den...
Svar
0
· Visningar
456
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp