Torra armbågar

M

malinwiklund

Jag har en goldenhanne på snart sex år, han har lite olika problem med sin hud, bla. har han fukt/värmeexem i ljumskarna men det behandlas han med Betnovat för med riktigt gott resultat.
Men, idag när vi satt i soffan och kelade så insåg jag att de torra partierna vid hans armbågar och på bakbenen blir större.
Jag har använt Fyra ess hundsalva men tycker inte riktigt att det hjälper.

Är det någon som har ett bra förslag på vad jag kan använda på honom?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Torra armbågar

Under alla år med tunga hundar har jag insett en sak.

Man kan bara förebygga sådant, och det genom att hundarna ska ligga mjukt, helst alltid.

Min stora hund väljer tyvärr oftast att ligga på golvet även om här finns två soffor, en säng, en korg och en filt på golvet. Om jag däremot lägger ut mattor så lägger han sig på dem, men det blir ju inte så där jättemjukt. JAg smörjer med helosan eller någon annan fet kräm.

Ja, men du vet ju hur han är, alltid tycker han det är så varmt att han ligger på golvet, här hemma är det kallras vid en köksvägg och där ligger han jämt, trots att han får ligga i både sängen, soffan, korgen och på div. filtar..

Men Helosan ska jag pröva med, blir det värre får man nog uppsöka vet.

Liknande trådar

Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 593
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar