Torr pellets..

sassymaddan

Trådstartare
hur mycket torr pellets vågar man ge?

damen äter lungt och sansat och hon får hippo breed och dangröns lucern, jag har nu gett 5 dl(tillsammans) torr morgon och kväll och blöter tillsammans med betfor på midddagen.

Sv: Torr pellets..

Inte vet jag.
Och tyvärr så vet man inte det förrän efteråt.

Jag för min del är lätt paranoid runt det där så jag blöter alltid lucern-pellets.
Men det är mest för min sinnesfrids skull.

Sv: Torr pellets..

Jag har haft en häst som fick en hel transportkrubbba full med torra lusernpellets varje kväll (7 kg), som han tömde över natten.

Vad du vågar vet jag inte, men jag fodrar alltid med torra pellets, det enda jag blöter är betfor.

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
616
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 080
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
518

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka