issi

Trådstartare
Har en isis som har sommareksem. Med täcke,installning nattetid,ökozonbehandling och olja med e-vitamin så är hon helt symtomfri hela sommaren. Men nu på vintern så har hon fått snustorr man och svans och mycket mjäll! Ser verkligen risigt ut. Hon kliar sig inte och jag kan inte se att det finns några kryp.Hon får oljan året runt.Finns det något man kan göra åt det? Bad är lite svårt eftersom vi har kallstall.

Sv: Torr man

Leovet har en fantastisk produkt som är super för torr man, den heter Silk Care Creme gel. Den kan vara väldigt svår att få tag på. Jag har inte hittat i sverige på flera år, men det finns på Island och i Tyskland, och går att beställa på nätet.

Över huvudtaget tycker jag att Leovet gör väldigt bra produkter, vet att de har en No-Rub som påstås vara bra mot mjäll också. Och den finns fortfarande i sverige.

En sak som jag verkligen tycker fungerar är att rykta manen varje dag. När du ändå ryktar halsen tar du några tag över mankammen från båda håll.

Tack ska prova de också! Borstar alltid manen med piggborsten men ska testa att ryckta den.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
975
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag har en Islandshäst som sedan en dryg månad tillbaka kliar rumpan, svansen och mankammen. Hon sätter vanligtvis svansen i krubban och...
2
Svar
26
· Visningar
5 973
Senast: Seabaz
·
Hästvård Hej! Jag har en islandshäst på 11 år och förra sommaren så upptäckte vi att han har fått sommarexem. Vi började behandla så gott vi...
2
Svar
23
· Visningar
4 539
Senast: linda93
·
Hästvård ja som rubriken lyder vad gör man??? min häst har fått för sej en fix ide att klia svansen mot ALLT!!!! hon kliar så mkt att de...
2
Svar
30
· Visningar
7 280
Senast: cillaozantos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka