astrolindgren
Trådstartare
Bakgrund: pudeltant har damm/kvalsterallergi och behandlas med kortison, Sporimune och hyposensibilisering (spruta). Helt symptomfri periodvis men blir lätt torr i huden/pälsen. Badas regelbundet, något oftare under sämre perioder. Just nu använder vi DOUXO S3 pyo schampoo efter rekommendation av en kvinna som skulle ha bra koll på foder och hudvård men jag upplever att det torkar ut.
Jag ska fylla på pälsvårdsarsenalen och skulle vilja höra era bästa tips på schampoo, balsam eller andra produkter för hundar med torr hud, allergi eller klåda. STORT plus är om det är någorlunda lättillgängligt och prisvärt, en större engångskostnad är helt okej dock. Har kikat på bla Dermoscent ATOP7 schampoo och Virbac Humiderm balsamspray, någon som provat?
Jag ska fylla på pälsvårdsarsenalen och skulle vilja höra era bästa tips på schampoo, balsam eller andra produkter för hundar med torr hud, allergi eller klåda. STORT plus är om det är någorlunda lättillgängligt och prisvärt, en större engångskostnad är helt okej dock. Har kikat på bla Dermoscent ATOP7 schampoo och Virbac Humiderm balsamspray, någon som provat?