torr efter bad!

Seabaz

Trådstartare
Min hund blir torr i hårbotten efter bad. Det går inte att smörja in där heller då håret blir lite halväckligt av tex helosan...

Finns det nåt man kan bada med som är fuktighetsbevarande typ?

Just nu använder vi Nivea Oil duschkräm. Viserligen för människor men väldigt bra.
Har ett hundschampoo också men det blir mest flygigt och luktar ganska starkt i typ 2 dagar efteråt...

vad kan man använda??
 
Sv: torr efter bad!

Sluta använda humanshampoo då de har fel pH för hunden. köp ett milt hundshampoo och återfuktande hundbalsam, så ska du se att problemen försvinner.
 
Sv: torr efter bad!

Nummer 1: Bada inte mer än nödvändigt!!!!

Min schäfer blev torr av bad men på honom blev det bättre av schampoo med Tea-Tree-olja.

Lite rapsolja i maten kan också hjälpa mot torrhet.
 
Sv: torr efter bad!

Det finns något som heter tjärschampo som ska finnas i en del djuraffärer som ska vara bra för torr hud. Har aldrig använt det själv (asså på hunden då) så jag är inte 100 %. Fråga om detta schampot i djur affären som kanske de vet lite mer.


Min hund får även olivolja i maten som hjälper.
Han får också lite torr hud.. Speciellt när han fäller.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 326
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Ja som topic lyder. Jag har haft det här problemet länge och tänkte be om tips för vilka schampon som funkar för just er (kanske något...
2
Svar
32
· Visningar
5 609
Senast: a1agnlju
·
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 254
Senast: mmbot
·
Hundhälsa Imorgon åker vi på en några dagars tripp till Mellbystrand. Vädret ser uta att bli bra i helgen och det kommer troligtvis bli en sväng...
Svar
7
· Visningar
13 845
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp